Cel mai mare brand de frumuseţe din lume a raportat joi vânzări sub estimări în trimestrul IV, acestea crescând cu 2,8%, până la 10,6 miliarde de euro (11,4 miliarde de dolari).
Analiştii Barclays anticipaseră o cifră de aproape 10,9 miliarde de euro, potrivit Reuters.
Compania de produse cosmetice, care deţine mărci precum Lancôme şi Kiehl’s, a înregistrat, de asemenea, o creştere de 7,6% a vânzărilor pentru tot anul 2023, la 41,18 miliarde de euro (44,37 miliarde de dolari).
Deficitul trimestrial a fost condus de activitatea din Asia de Nord, inclusiv China, unde vânzările au scăzut cu 6,2% în perioada de trei luni.
Vânzările au crescut în Europa şi America de Nord.
CEO-ul Nicolas Hieronimus a declarat vineri că L’Oreal rămâne foarte ambiţioasă în China, adăugând că are planuri puternice de creştere pentru această ţară în 2024 şi mai departe, potrivit Reuters.
Sectorul de lux a fost sub presiune de la sfârşitul anului 2023, deoarece condiţiile macroeconomice şi geopolitice dure au afectat cheltuielile de consum, notabil în SUA şi China.
Totuşi, anumite mărci de ultimă generaţie par să fi depăşit tendinţa, continuând să atragă cumpărători din ce în ce mai selectivi.
Acţiunile Hermes au crescut vineri cu 5,1%, după ce compania a raportat o creştere a vânzărilor, deoarece consumatorii bogaţi continuă să caute genţile şi eşarfele de mătase exclusiviste Birkin, în ciuda preţurilor în creştere.
Veniturile din trimestrul al patrulea au crescut cu 18% la cursuri de schimb constante, la 3,36 miliarde de euro, în timp ce veniturile pe întregul an au crescut cu 21%, până la 13,42 miliarde de euro.
De asemenea, compania a anunţat planuri pentru un dividend excepţional de 10 euro pe acţiune.
Vorbind vineri, preşedintele executiv Axel Dumas a spus că preţurile produselor ar putea creşte cu o medie de 8% până la 9% în 2024, potrivit Bloomberg, despre care el a spus că indică atractivitatea continuă a companiei pe o piaţă din ce în ce mai ”polarizată”.