”Este cel mai mare trafic din istoria Aeroportului Iaşi. Au fost depăşite toate prognozele iniţiale care indicau că vom ajunge la peste două milioane de pasageri abia peste 15 ani. S-a dovedit că perspectivele de trafic sunt foarte mari, iar în anii următori ne aşteptăm la o dublare a numărului de pasageri pe Aeroportul Iaşi. 2023 a fost cel mai dificil an pentru noi, având în vedere lucrările complexe la noul terminal, care s-au desfăşurat sub cel mai ridicat trafic din istoria aeroportului“, a declarat Romeo Vatră, directorul Aeroportului ieşean.
Potrivit lui Vatră, deschiderea noului terminal va fi grăbită, după ce România a primit acceptul să intre în Schengen pe cale aeriană. Astfel, noul terminal T4, care a necesitat investiţii de câteva zeci de milioane de euro, va fi inaugurat în 31 martie şi nu în luna mai, cum era prevăzut iniţial.
„Am dezbătut această problemă împreună cu reprezentanţi ai Ministerului de Interne şi ai Poliţiei de Frontieră, precum şi cu personalul aeroportuar implicat, pentru a stabili cea mai bună soluţie de procesare a fluxurilor de călători. Am ajuns la concluzia că singura soluţie pentru a fi pregătiţi de intrarea în Schengen este să ne concentrăm pe operaţionalizarea cât mai rapidă a terminalului T4, care este gata“, a afirmat Romeo Vatră.
Pentru acest an, ţinta conducerii Aeroportului din Iaşi este ca traficul să depăşească două milioane de pasageri.
În anul 2023, o treime dintre pasagerii procesaţi pe Aeroportul din Iaşi au fost cetăţeni din Republica Moldova.