miercuri, iunie 19, 2024

Avioane spion din Suedia pentru Ucraina vor ghida avioanele F-16. Rusia a calculat unde vor lovi

ExterneAvioane spion din Suedia pentru Ucraina vor ghida avioanele F-16. Rusia a calculat unde vor lovi

Avioane spion din Suedia pentru Ucraina, ghizii avioanelor F-16. Rusia a calculat unde vor lovi. La 29 mai 2024, Suedia a anunțat alocarea unui pachet record de ajutor militar în valoare de 1,16 miliarde de euro Ucrainei și a anunțat transferul AWACS Saab 340 AEW&C.

Avioanele spion din Suedia pentru Ucraina, ghizii avioanelor F-16. Rusia a calculat unde vor lovi.

Este vorba de două avioane spion Saab340 AEW&C, care vor oferi Ucrainei „o capacitate complet nouă împotriva țintelor aeropurtate și maritime”, a comunicat Guvernul suedez.

Avioanele spion din Suedia pentru Ucraina, ghizii avioanelor F-16

„Capacitatea Ucrainei de a identifica și angaja ținte la distanță lungă va fi consolidată. Pachetul va include, de asemenea, o soluție holistică care implică instruire, echipament tehnic și suport metodologic pentru supravegherea aeriană și comandă și control.”

Avionul poate urmări până la 500 de ținte de suprafață și 1.000 de ținte aeropurtate simultan.

Odată ce F-16-urile vor fi disponibile pentru Ucraina, Saab 340 AEW&C va putea funcționa ca un instrument de control al avionului de luptă, detectând ținte, stabilind prioritatea doborîrii acestor și apoi trimițând coordonatele pentru interceptare.

Aceste date pot fi transmise și altor mijloace de apărare aeriană. Cu toate acestea, F-16 și sistemele de apărare aeriană de la sol furnizate de Vest sunt cele mai relevante în acest sens, deoarece avionul radar este echipat cu sistemul de comunicații de legătură de date Link 16 standard NATO.

Radarele proprii ale avioanelor de luptă sunt mult mai slabe. În plus, un radar funcțional pentru o aeronavă este un factor uriaș de demascare, pe când avionul-spion poate direcționa avioanele F-16 către aeronavele inamice din afara zonei de risc și devine posibilă efectuarea atacului în modul de camuflaj complet, potrivit Defense Express.

Rusia a calculat unde vor lovi

Aeronava Saab 340 AEW&C este capabilă să detecteze și să urmărească ținte maritime, inclusiv unele mici precum bărci de asalt rigide aflate la 100 de mile marine.

1
Avioane spion din Suedia pentru Ucraina vor ghida avioanele F-16

Acest lucru ar putea avea o importanță deosebită, deoarece Ucraina își continuă campania împotriva flotei ruse de la Marea Neagră, în special în apele din jurul Crimeei.

Fiecare aeronavă de supraveghere radar (AWACS), datorită caracteristicilor sale, poate acoperi o anumită rază în spațiul aerian în timpul patrulării.

În cazul lui Saab 340 AEW&C, care este echipat cu radarul PS-890 EriEye, unghiul de vizualizare este de 150 de grade pe ambele părți, iar aria efectivă de vizualizare este de 500.000 de kilometri pătrați pe orizontală, potrivit War Zone.

În același timp, raza instrumentelor radarului PS-890 EriEye este de 450 km dacă aeronava se află la o altitudine de 6 kilometri. Iar raza de detectare a țintei de tip avion de luptă este de 330 de kilometri. Astfel, cu cât sunt disponibile mai multe avioane de supraveghere radar, cu atât suprafața teritoriului ce poate fi „acoperit” este mai mare.

Acestea funcționează de obicei ca aeronave de recunoaștere radio și pot detecta radarele de la sol, le pot clasifica și determina coordonatele acestora. Durata unei patrule continue poate fi de până la 5 ore, iar echipajul de 6 persoane.

Calificarea echipajului, de durată

Rusia are la dispoziție o serie de rachete sol-aer cu rază lungă de acțiune și rachete aer-aer, astfel că tactica operațională a Forțelor Aeriene Ucrainene va trebui să fie luată în considerare cu mare atenție.

Și Rusia a pierdut două aeronave A-50 de același tip, socotite ținte cu prioritate, deoarece coordonează atacurile avionelor de luptă.

Cel mai probabil, aeronava va avea sediul în vestul îndepărtat al Ucrainei, probabil că se va deplasa de la un aerodrom la altul pentru a reduce vulnerabilitatea la atacurile aeriene.

Unele surse susțin că ar putea opera și din țările vecine, scanând ținte în raza de până la 450 de kilometri.

Chiar și în aer, această aeronavă va trebui protejată. Având doar două avioane disponibile înseamnă că o acoperire non-stop va fi imposibilă, dar Ucraina ar putea adopta tactici suedeze: o aeronavă este în alertă permanentă la sol, gata să se opereze după cum este necesar în mai puțin de 30 de minute.

2
Avioane spion din Suedia pentru Ucraina vor ghida avioanele F-16

Experții militari ruși cred că echipajul aeronavelor au început pregătirea de mult timp, altminteri nu ar avea nicio eficiență imediată. Sau, o ipoteză, aeronavele ar fi operate chiar de suedezi.

„Perioada de pregătire este chiar mai lungă decât la aeronavele de luptă datorită complexității operațiunii echipamentelor de bord. Deci, fie transferul va avea loc mult mai târziu, fie, cel mai probabil, echipajele s-au antrenat de multă vreme. Sau vor fi înlocuiți de echipaj suedez”, scrie canalul pro-Kremlin Telegram/Rybar.

„Radarul Saab 340B operează în două sectoare de 120 de grade, iar punctele sale moarte sunt coada și nasul. Dar chiar și așa, o astfel de aeronavă poate bloca o întreagă direcție, decolând, de exemplu, de pe Uman și zburând la distanță de zona de interceptare.

Belgia a promis 30 de avioane F-16 „cât mai repede posibil”, iar primul lot de F-16 din Danemarca va fi predat Ucrainei în iunie.

Ucraina poate folosi avioane F-16 furnizate de Danemarca pentru a lovi ținte militare pe teritoriul Rusiei, deoarece acest lucru ar fi „în cadrul regulilor războiului”, a declarat ministrul danez de Externe, Lars Lokke Rasmussen, la 30 mai.

„În cadrul regulilor războiului, o țară care este atacată trebuie să poată răspunde singură”, a spus Rasmussen.

„Nu există nici un interes pentru Ucraina să răspundă în genul atacurilor rusești, asupra proprietăților rezidențiale”, a declarat ministrul referindu-se la atacurile fără discriminare ale Rusiei asupra civililor.

Vezi si alte articole...