spot_imgspot_img

Avocatul șoferului grec implicat în accidentul din Pasajul Unirii: „Nu i se pot reproşa multe lucruri. A fost nefericit faptul că a luat-o la stânga, că aşa i-ar fi spus GPS-ul”

Din OrasAvocatul șoferului grec implicat în accidentul din Pasajul Unirii: „Nu i se pot reproşa multe lucruri. A fost nefericit faptul că a luat-o la stânga, că aşa i-ar fi...

Alecsandru Mateescu, avocatul șoferului grec al autocarului implicat în accidentul mortal din decembrie 2022, din Pasajul Unirii, a declarat într-un interviu acordat News că în zona Unirii nu a existat marcaj rutier continuu care să interzică accesul în acea zonă şi nici semnalizatoare care să indice că autocarelor le este interzis accesul, așa cum este în alte state europene. El a mai spus că șoferul grec are în continuare calitatea de suspect în dosar.

Avocatul a transmis că în alte state există elemente de semnalizare în domeniul circulaţiei rutiere mult mai clare, care nu pun în pericol siguranţa participanţilor la trafic.

„Ceea ce a provocat acel dezastru, acea catastrofă datorită greutăţii ei, era ceva monstruos dacă a secţionat autocarul în două şi a omorât un om. În alte ţări, Franţa spre exemplu, aceste bariere, în situaţia în care cineva ajunge acolo, ştiţi ce rol au? Se desfac, se ridică în sus şi sunt din materiale flexibile. Nu se întâmplă aşa o tragedie. Dacă era dintr-un material uşor şi dacă era alt şofer, nu clientul meu, agăţa acel semn de circulaţie şi îl plimba, avea nişte avarii pe deasupra, pe caroserie, dar nu se întâmpla aşa ceva”, a precizat Alecsandru Mateescu.

Întrebat dacă în opinia sa principala vină pentru accident o au autorităţile române, avocatul a răspuns:

„Până la proba contrarie, noi nu putem face decât supoziţii, pentru că lucrurile au stat aşa cum vi le-am prezentat. Este o vină faptul că ai urcat pe doi stâlpi o greutate de aproape o tonă? Plus că eu nu cred că era bine fixată”.

Șoferul autocarului are în continuare calitatea de suspect în dosarul care vizează infracţiuni de vătămare corporală din culpă şi ucidere din culpă.

Acesta susţine că şoferul nu era obosit, a fost în stare să acţioneze un buton de alarmă şi că martorii au declarat că este „un şofer foarte atent”, el având 20 de ani de experienţă ca şofer al unor autobuze şcolare.

„Nu i se pot reproşa lui multe lucruri. Da, a fost nefericit faptul că a luat-o la stânga, că aşa i-ar fi spus GPS-ul. Ţineţi cont că această firmă de transport are câteva autocare şi nu sunt ei în măsură şi nu îi obligă legea să aibă un sistem de navigaţie foarte performant”, adaugă Mateescu.

Avocatul Alecsandru Mateescu a mai spus că are informaţii „destul de certe”, conform cărora pasageri răniţi în accidentul din decembrie ar urma să înainteze acţiuni în urma vătămărilor suferite.

„Cu siguranţă vor să acţioneze, ei consideră, în principal, că statul român, prin reprezentanţii lui care au avut mandatul de administrare, de gestionare a unui asemenea pasaj, în zona aceasta a circulaţiei rutiere, trebuia să se comporte altfel”, a mai transmis avocatul.

Pe 23 decembrie 2022, un autocar cu 47 de turişti greci a lovit bara de presemnalizare de la intrarea în pasaj. O persoană a murit, iar 20 de oameni au fost răniți și internați la spitalele din București.

Vezi si alte articole...

Cele mai populare articole...