duminică, octombrie 13, 2024

Calea ferată pentru armamentul NATO trece prin România. Rusia se simte amenințată

ActualitateCalea ferată pentru armamentul NATO trece prin România. Rusia se simte amenințată

Calea ferată pentru armamentul NATO trece prin România. Rusia se simte amenințată. Analiștii militari ruși urmăresc cu îngrijorare expansiunea infrastructurii militare a NATO spre granițele sale.

Calea ferată pentru armamentul NATO trece prin România. Rusia se simte amenințată de mărirea capacităților logistice pe flancul estic, așa numita Cale ferată Baltica.

Baltica este un proiect nou de infrastructură de transport feroviar cu scopul de a integra țările baltice în rețeaua feroviară europeană, scriu analiștii militari de la canalul pro-Kremlin Telgram/Two Majors.

Calea ferată pentru armamentul NATO trece prin România. Rusia se simte amenințată
Proiectul include cinci țări ale Uniunii Europene: Polonia, Lituania, Letonia, Estonia și, indirect, și Finlanda.

Calea ferată, aflată în construcție, va trece prin Tallinn, Riga, Kaunas, Varșovia și Berlin (lungime 870 km) și este inclusă în proiectul UE „Mobilitate militară”, ceea ce îi îngrijorează Moscova, deoarece „va face posibilă utilizarea infrastructurii țărilor baltice în interesul circulației nestingherite a echipamentelor militare și a personalului militar în întreaga Europă”.

Calea ferată

Finlanda va fi inclusă ulterior pe traseu, care va extinde capacitățile logistice în regiunea scandinavă, inclusă în așa-numitul „Schengen militar”, „promovat activ de conducerea forțelor armate ale țărilor NATO”, scrie Telegram/Two Majors.

Implementarea proiectului de Mobilitate Militară s-a intensificat după demararea Districtului Militar de Nord.

Experții militari ruși au avertizat încă din 2023, în mod repetat, că includerea infrastructurii feroviare și rutiere a Ucrainei, Poloniei, României și Moldovei în cadrul proiectului presupune avansarea logisticii NATO până la granițele Rusiei.

Pe viitor, scriu analiștii ruși, logistica NATO va fi extinsă prin includerea în „Schengen militar” a căilor ferate moldovenești și ucrainene convertite la ecartament european.

„Astfel de acțiuni vor crește semnificativ capacitatea NATO de a transporta echipament din centrele militar-industriale ale Europei de Vest și din Balcani către țările din flancul estic, unde se așteaptă să fie desfășurată Forța de Reacție Rapidă (NRF) în caz de criză ce necesită aplicarea Articolului 5 din Carta Alianţei.”

Anterior, canalul Telegram/Rybar a scris că țările NATO desfășoară exerciții pe flancul estic și dezvoltă rute logistice de-a lungul granițelor Rusiei și Belarusului „de la mare la mare” în vederea participării deschise a trupelor sale la războiul din Ucraina.

De la începutul Districtului Militar de Nord-Est, țările NATO au intensificat dezvoltarea rețelelor de drumuri ca parte a „mobilității militare” în direcția est.

În România, în cadrul proiectului, a început construcția podului Iași-Ungheni spre Moldova.

Traseul va permite în cele din urmă livrarea de provizii militare din ţările vest-europene către Chişinău şi Odesa .

Vezi si alte articole...