miercuri, iunie 19, 2024

Care este stadiul lucrărilor de pe șantierul de la linia 5 de tramvai

Din OrasCare este stadiul lucrărilor de pe șantierul de la linia 5 de tramvai

Asociația Metrou Ușor a furnizat informații despre progresul lucrărilor pe șantierul de la linia 5 de tramvai din București, care au început în februarie 2024 și sunt în curs de desfășurare.

Cu toate acestea, ONG-ul a evidențiat o problemă majoră întâmpinată pe șantier, dar și ce lucrări mai rămân de efectuat până la finalizarea proiectului.

Reprezentanții Asociației Metrou Ușor au discutat despre avansul lucrărilor de reabilitare a liniei 5 de tramvai din București. Proiectul a debutat în luna februarie prin dezafectarea infrastructurii vechi de tramvai de pe străzile Barbu Văcărescu și Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu. Acest demers este deosebit de semnificativ pentru mobilitatea urbană din unele dintre cele mai aglomerate cartiere ale capitalei, afirmă ONG-ul.

În prezent, se desfășoară lucrări de instalare a pilonilor centrali de iluminat și susținere a rețelei. De asemenea, se efectuează montarea traverselor și a șinelor pe anumite segmente.

În continuare, urmează să se realizeze următoarele:

„Printre cele mai importante operațiuni, se numără modernizarea substației de redresare pentru alimentare electrică din #AutobazaNordului, finalizarea montării șinelor și încastrarea acestora în beton, așternerea straturilor de asfalt de pe ampriza căii de rulare, montarea iluminatului public respectiv construirea și mobilarea noilor peroane”, precizează Asociația Metrou Ușor într-o postare pe Facebook.

Asociația Metrou Ușor a identificat lipsa iluminatului public ca fiind principala problemă întâmpinată pe șantier, aceasta persistând pe o perioadă considerabilă, aproape 3 luni.

„Deși lucrările s-au desfășurat într-un ritm acceptabil (până în prezent), pregătirea acestora și desfășurarea stadiilor incipiente ale proiectului s-au dovedit problematice. Principala problemă a fost lipsa iluminatului public pe o perioadă nepermis de mare, de aproape 3 luni. Aceasta a fost cauzată de înlăturarea stâlpilor centrali de susținere a rețelei, care aveau și rol de iluminat. În data de 14 martie, un accident grav a avut loc la intersecția cu str. Prometeu, când un pieton a fost lovit pe trecerea de pietoni, victima necesitând spitalizare”.

Ulterior, într-o posibilă corelare cu accidentul menționat anterior, au fost instalate stâlpi laterali de iluminat public pe anumite porțiuni. Cu toate acestea, acești stâlpi nu sunt concepuți să susțină rețeaua de contact a tramvaiului.

„Situația din teren arată că aceștia sunt probabil o soluție temporară, până la montarea echipamentelor pentru iluminatul stradal pe centrul liniei de tramvai”.

Vezi si alte articole...