Primăria Sectorului 1 anunță reînnoirea contractelor pentru locurile de parcare de reședință
Începând de miercuri, bucureștenii din Sectorul 1 își pot reînnoi contractele de închiriere pentru locurile de parcare de reședință. Cei care au deja un loc atribuit sunt informați că acesta va rămâne rezervat doar până în luna martie, iar în cazul în care nu se efectuează plata, locul va fi pierdut.
Cum se reînnoiesc contractele
În Sectorul 1 există 10.500 de locuri de parcare de reședință disponibile pentru închiriere pe o perioadă de un an. Reînnoirea contractelor va începe pe 15 ianuarie 2025. Primăria a anunțat că, pentru a reînnoi contractele, locuitorii sectorului trebuie să urmeze pașii din platforma online. Aceștia trebuie să:
- Introducă CNP-ul și numărul de înmatriculare;
- Selecteze opțiunea de reînnoire a contractului pentru locul de parcare de reședință și vor primi un număr de înregistrare automat;
- După verificarea documentelor, vor primi un e-mail cu validarea actelor și instrucțiunile de plată sau invalidarea.
În cazul în care documentele sunt invalidare, cetățenii vor trebui să reînceapă procesul și să corecteze datele sau să adauge documentele lipsă.
Actele necesare pentru reînnoirea contractului
Pentru a prelungi contractul, cetățenii trebuie să prezinte următoarele acte:
- Actul de identitate;
- Viza de flotant (dacă adresa de domiciliu nu corespunde cu cea din contract);
- Certificatul de înmatriculare al autoturismului cu ITP-ul valabil (toate cele 3 pagini);
- Contractul de leasing (dacă este cazul);
- Contractul de comodat (dacă autoturismul nu este proprietate personală);
- Certificatul de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul, selectați opțiunea ”handicap” și încărcați certificatul cu data valabilă sau permanent).
Plata și termenele
După finalizarea plății, bucureștenii vor primi contractul reînnoit pentru 2025 pe e-mail. Plata poate fi efectuată fie online, pe platforma ghișeul.ro, fie fizic la ghișeele DGITL Sector 1. Locurile de parcare vor fi rezervate până pe 31 martie 2025, iar în cazul în care nu se achită, acestea vor fi reatribuite, în funcție de vechimea cererilor.
Majorarea taxei de închiriere
Începând cu 1 ianuarie 2025, taxa pentru închirierea locurilor de parcare de reședință a fost majorată. Astfel, cetățenii vor plăti:
- Zona A: 754 lei;
- Zona B: 628 lei;
- Zona C: 502 lei;
- Zona D: 376 lei.
Cei care au depus cereri pentru locuri de parcare în 2024, dar nu au fost atribuite, nu vor trebui să depună noi cereri, acestea rămânând valabile.