Contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București, în valoare de 420 de milioane de lei, a fost câștigat la licitație de o companie de construcții din Baia Mare, care apare în acte cu doar 35 de angajați. Lucrările, inclusiv proiectarea și construcția propriu-zisă, ar trebui finalizate în patru luni și jumătate.
Modernizarea celei mai mari gări din România, Gara de Nord, urmează să fie realizată de compania din Baia Mare, GDO MOV IMPEX, asociată cu Omega Cert Sistem SRL pentru proiectarea lucrărilor, deși raportează un număr redus de angajați. Contractul a fost acordat de CFR Infrastructură și ar fi deja semnat conform surselor Economedia.
Alte firme participante, Erbașu SCC și CMA Construct, au contestat rezultatul licitației invocând numărul scăzut de angajați ai companiei din Baia Mare. În consecință, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dispus trimiterea Corpului de Control la CFR Infrastructură. Deși contestația celor două companii a fost aprobată de CNSC, GDO MOV a mers la Curtea de Apel și a câștigat în instanță, obținând contractul de 420 de milioane de lei.
Modernizarea Gării de Nord implică reabilitarea și consolidarea clădirilor existente, modernizarea spațiilor destinate călătorilor, inclusiv a celor pentru persoane cu dizabilități, și reabilitarea monumentelor din apropierea gării. De asemenea, sunt planificate spații verzi, balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces și de ventilație/încălzire, precum și modernizarea iluminatului și a instalațiilor sanitare, termice și sanitare.