Drumul Osiei din cartierul Militari a fost complet deschis traficului. Al doilea tronson a fost inaugurat sâmbătă, 25 mai 2024. Acum, locuitorii din București care locuiesc în această zonă nu mai sunt nevoiți să folosească cizme de cauciuc atunci când traversează această arteră. Strada a fost extinsă, dotată cu trotuare și piste de biciclete, și respectă toate standardele de calitate, conform autorităților locale. În toamna anului 2023, primul tronson al Drumului Osiei, având o lungime de 600 de metri, a fost inaugurat, iar acum, sâmbătă, 25 mai 2024, a fost finalizată și cea de-a doua porțiune, cu o lungime de aproape 300 de metri. Inițial, lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în 2023.
„Însă au fost blocate de o societate care a atacat exproprierile, pentru o bucată de doar 1,5 metri lățime”, precizează PS6.
După soluționarea litigiului, lucrările la tronsonul doi au început în februarie 2024 și au fost finalizate într-un interval de trei luni, ajungându-se astfel la stadiul actual.
Similar cu primul tronson, acest segment de drum are câte o bandă pe sens, trotuare cu lățime variabilă (între 1,5 și 3 metri) și piste de biciclete pe ambele părți, având o lățime de 1,5 metri fiecare. Înainte, în zilele de ploaie, pietonii erau constrânși să folosească cizme de cauciuc, navigând printre mașinile care se luptau cu gropile din asfalt. Drumul Osiei a fost denumit „Drumul Oaselor”, această etichetă fiind atribuită în ciuda faptului că era una dintre cele mai aglomerate și circulate străzi din zonă.
Costurile lucrărilor, inclusiv cele de expropriere, s-au ridicat la 20 de milioane de lei. Din această sumă, șapte milioane de lei au fost finanțate din fonduri nerambursabile, obținute prin intermediul programului guvernamental Anghel Saligny. În viitorul apropiat, se estimează că vor începe lucrările și la Drumul Roții și Drumul Belșugului, străzi situate în aceeași zonă.
„Ne-a întârziat mult PMB la avize, certificate, autorizații. Pentru că nu vii doar și așterni asfalt, ai nevoie de soluții tehnice, să tragi țevi de utilități. Noi trebuia să fi început lucrările pe drumul Roții, dar din cauza întârzierii emiterii certificatului de urbanism de către PMB, tot stăm și așteptăm. Pentru Drumul Belșugului am pus bani în buget. Ambele sunt foarte avansate ca exproprieri, proiectare, soluții tehnice, mai puțin certificatele de urbanism, așteptăm să le emită PMB. Sper să ne apucăm anul acesta. Avem contractele, proiectarea, banii, așteptăm să ne apucăm”, a declarat primarul Ciprian Ciucu.
În plus, Valea Largă, traseul situat între Prelungirea Ghencea și Bulevardul Timișoara, este programat să fie finalizat în această vară. Acesta reprezintă un drum expres construit complet de la zero, cu o lungime de 1,5 kilometri, prevăzut cu două benzi pe sens și numeroase zone verzi.