Filiala de baterii a Volkswagen, PowerCo, va construi pentru moment doar una dintre cele două linii de producţie planificate la fabrica sa din Salzgitter din Germania, a declarat consiliul său de întreprindere, în timp ce sectorul auto se adaptează la încetinirea cererii de vehicule electrice, transmite Reuters.
Directorul pentru tehnologie al grupului, Thomas Schmall, a arătat joia trecută, la o întâlnire cu personalul, un diapozitiv cu planurile pentru o singură linie de producţie a fabricii cu o capacitate totală de 20 de gigawaţi oră, a declarat un purtător de cuvânt al consiliului de întreprindere.
Fabrica are spaţiu pentru două linii, dar doar una este în construcţie, cu planuri pentru o a doua aflate în aşteptare.
”Aceasta este o declaraţie clară de război pentru personalul fabricii”, a spus purtătorul de cuvânt, deoarece lucrătorii se temeau că a doua linie ar putea fi abandonată ca parte a unei eforturi mai ample de reducere a costurilor la companie.
O serie de întâlniri ale personalului au avut loc în fabricile producătorului de maşini săptămâna aceasta, după ce luni a făcut un anunţ bombă, ameninţănd că va închide fabricile şi va elimina garanţiile de locuri de muncă la marca sa Volkswagen, spunând că are doar 1-2 ani pentru a ”întoarce lucrurile” .
Volkswagen a declarat anterior că fabrica Salzgitter va extinde treptat capacitatea la 40 gigawaţi oră pe an, dar nu a furnizat o cronologie în acest sens.
Un purtător de cuvânt PowerCo a declarat că compania încă plănuieşte să înceapă producţia la Salzgitter în 2025, aşa cum era planificat.
”Extinderea în continuare a capacităţilor de producţie va fi condusă în mod flexibil şi în conformitate cu cererea”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Cele trei fabrici anunţate de PowerCo, din Salzgitter, Valencia din Spania şi Ontario, Canada, au o capacitate combinată de până la 170 gigawaţi oră.
Schmall a declarat luna trecută. pentru ziarul german FAS. că fabricile din Spania şi Canada ar putea fi extinse, dar rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla.