Ford Motor va extinde producția de camioane la o fabrică din Canada, inițial destinată să fie transformată într-un hub pentru vehicule complet electrice. Anunțul vine la câteva săptămâni după ce CEO-ul Ford a declarat că electrificarea completă a vehiculelor mari „nu va face niciodată bani”.
„Super Duty este un instrument vital pentru companii și oameni din întreaga lume, iar chiar și cu uzina noastră de camioane din Kentucky și uzina de asamblare din Ohio lucrând la capacitate maximă, nu putem satisface cererea. Această mișcare aduce beneficii clienților noștri și contribuie la creșterea afacerii noastre Ford Pro”, a declarat directorul general Ford, Jim Farley.
În timp ce unitatea de vehicule electrice a Ford a raportat în 2023 pierderi de 4,7 miliarde de dolari, afacerea sa comercială Ford Pro, care include camioanele Super Duty, a raportat câștiguri de 7,2 miliarde de dolari.
În prezent, Ford produce camioanele Super Duty, destinate în principal clienților comerciali și de afaceri, la fabricile din Ohio și Kentucky.
Fabrica din Canada, care va începe producția în 2026, va adăuga o capacitate anuală de aproximativ 100.000 de unități.
Investiții de 3 miliarde de dolari
Conform noilor planuri, Ford va investi aproximativ 3 miliarde de dolari pentru a extinde producția Super Duty, inclusiv 2,3 miliarde de dolari la complexul de asamblare Ford Oakville din Ontario, Canada.
Restul sumei va fi alocată fabricilor suport din SUA și Canada.
Ford a anunțat anterior planuri de a investi 1,3 miliarde de dolari în fabrica canadiană pentru producția de vehicule electrice, inclusiv un nou SUV, amânat recent până în 2027.
Ford a precizat că intenționează să „electrifice” următoarea generație de camioane Super Duty, dar a refuzat să dezvăluie detalii suplimentare.
Planul inițial al Ford prevedea ca aproape jumătate din vânzările sale globale să fie reprezentate de vehicule electrice până în 2030, susținut de investiții de peste 30 miliarde de dolari până în 2025.
Noua producție de camioane Super Duty va asigura inițial aproximativ 1.800 de locuri de muncă la fabrica din Canada, cu 400 mai mult decât ar fi fost necesar inițial pentru a produce vehiculul electric cu trei rânduri de scaune.