Carlos Ghosn, fostul CEO al constructorului auto Nissan, a declarat recent că alianța dintre Honda, Nissan și Mitsubishi ar putea ascunde un complot. El susține că Honda ar putea încerca o „preluare deghizată” a celorlalți doi producători auto.
Într-un interviu acordat pentru Automotive News, Ghosn și-a exprimat îndoielile cu privire la viabilitatea acestui parteneriatu, sugerând că Honda ar putea folosi această alianță pentru a prelua controlul asupra Nissan și Mitsubishi.
Afirmațiile sale vin în contextul unui anunțu din 1 august, când Honda și Nissan au declarat că își vor extinde colaborarea prin includerea Mitsubishi și pe axarea pe dezvoltarea vehiculelor electrice și a software-ului.
Aceasta nu este o simplă colaborare
Potrivit lui Ghosn, această colaborare este mai mult decât o simplă alianță și este, de fapt, o strategie prin care Honda ar putea să le domine celelalte două companii, profitând de poziția sa de lider în această nouă configurație.
Ghosn, care a fost la cârma Nissan timp de aproape două decenii, a subliniat că un astfel de parteneriat nu s-ar fi realizat niciodată în timpul mandatului său.
El a menționat, de asemenea, că, deși semnarea unei unor astfel de colaborări poate părea simplă, realizarea sa efectivă este mult mai complexă.
Un CEO fugar
Ghosn a devenit o figură controversată după ce a fost arestat în 2018 sub acuzația de deturnare de fonduri la Nissan și ulterior a fugit din Japonia în Liban, unde trăiește în prezent.
După ce a fost numit CEO al Nissan în 2001, Ghosn a condus Nissan timp de aproape două decenii, implementând unele dintre schimbările care i-au dat porecla „Cost Killer” în perioada petrecută la Renault.
El a scăpat ascunzându-se într-o cutie destinată transportului de echipamente muzicale, o experiență de 30 de minute despre care a spus-o pentru BBC în 2021 că a fost „cea mai lungă așteptare pe care am experimentat-o vreodată în viața mea”.