Grupul tehnologic american IBM îşi suspendă reclamele pe platforma X din cauza acuzațiilor că imaginile publicitare apăreau în apropierea unor publicaţii pro-naziste, scrie CNBC.
„IBM are toleranţă zero faţă de discursul de ură şi discriminare şi am suspendat imediat toate reclamele noastre pe X în timp ce această situaţie total inacceptabilă este investigată”, se arată într-un comunicat al IBM.
Potrivit unui raport al ONG-ului Media Matters, care luptă împotriva dezinformării, anunţuri publicitare ale unor companii ca Apple, Bravo, Xfinity, Oracle şi IBM au apărut în apropierea unor publicaţii favorabile lui Hitler şi naziştilor.
Sistemul de publicitate al X „nu plasează în mod intenționat o marcă în mod activ lângă acest tip de conținut și nici un brand nu încearcă în mod activ să susțină acest conținut prin plasare. Grupuri precum Media Matters caută în mod agresiv postări pe X și apoi merg la conturi, iar dacă văd o reclamă, cercetătorii Media Matter continuă să apese pe actualizare pentru a capta cât mai multe mărci posibil”, a spus purtătorul de cuvânt al X.
X a „şters” conturile citate de Media Matters, care nu va mai putea monetiza reclame pe reţea, iar publicaţiile respective vor fi marcate ca având „conţinut sensibil’” a adăugat el.
De la preluarea Twitter de către Elon Musk, la sfârşitul lui octombrie 2022, platforma a relaxat regulile privind dezinformarea şi a redus numărul de angajați din echipele de moderare a conţinutului. Totodată, pe X au revenit mai multe personalităţi considerate controversate, în timp ce mai multe asociaţii au remarcat o creştere a dezinformării şi a hărţuirii.
O analiză realizată de platforma internaţională de combatere a dezinformării NewsGuard arată că utilizatorii „certificaţi” de pe X produc 74% dintre cele mai virale afirmaţii false sau nefondate legate de războiul dintre Israel şi Hamas.
În acelaşi timp, Elon Musk a provocat miercuri o controversă, susţinând o publicaţie pe X cu accente antisemite şi conspiraţioniste, apoi a criticat vehement organizaţia antisemitism Anti Defamation League, care a denunţat o creştere notabilă a dezinformărilor şi a insultelor homofobe şi rasiste pe reţeaua de socializare de la schimbarea regulilor.