Începând de joi, bucureștenii se vor confrunta cu o nouă serie de restricții de circulație în nordul capitalei, pe DN1, din cauza lucrărilor de la Magistrala de metrou M6. Vor începe lucrările la cea de-a doua secțiune – Băneasa-Otopeni.
Traficul din zona de nord va fi afectat din nou începând cu 12 septembrie 2024. Aceste restricții sunt necesare pentru a permite realizarea lucrărilor la secțiunea Tokyo-Aeroportul Otopeni a magistralei M6, conform HotNews.ro.
Restricțiile vor dura 90 de zile, timp în care se vor desfășura lucrările preliminare pentru construirea structurilor aferente viitoarelor stații de metrou „Washington” și „Otopeni”.
Restricții pentru stația de metrou „Washington”: intersecția DN1 cu Bdul Dr. Liviu Librescu/ Str. Jandarmeriei
Această stație de metrou va fi situată pe partea estică a Șoselei București-Ploiești, în zona sud-estică a intersecției dintre Șoseaua București-Ploiești și Bdul Dr. Liviu Librescu/ Strada Jandarmeriei. Vor exista trei intrări în stație, dintre care două vor fi conectate printr-un pasaj pietonal sub Șoseaua București-Ploiești (DN1). Cea de-a treia intrare va fi amplasată de-a lungul stației.
Stația „Washington” va avea o lungime de 159 metri și o lățime maximă de 22,16 metri. În zona unde va fi construită stația se vor impune următoarele restricții:
Pe strada Viorel Ciurea va fi restricționat accesul rutier și pietonal. Stațiile de transport public „Stația INMH”, pe ambele sensuri, vor fi relocate în apropiere. Accesul spre Ploiești din breteaua adiacentă DN1, respectiv de pe Bdul Alexandru Nasta, va fi restricționat. Accesul către Ploiești din această arteră se va face printr-o rută ocolitoare asigurată de Bdul Dr. Liviu Librescu.
Restricțiile instituite în zona viitoarei stații de metrou „Washington” nu vor afecta circulația rutieră de pe DN1.
Restricții pentru stația de metrou „Otopeni”: intersecția DN1 cu Strada 23 August
Stația de metrou „Otopeni” va fi amplasată parțial sub carosabilul Căii Bucureștilor, în apropierea semaforului de la intersecția cu Strada 23 August (arteră centrală din orașul Otopeni). Aceasta va dispune de două căi de acces, situate la capătul sudic, de-o parte și de alta a Căii București. Stația „Otopeni” va avea o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Restricțiile impuse în zona unde va fi amenajată stația sunt următoarele:
Accesul de pe DN1 spre Strada 23 August nu va fi posibil. Acesta va fi redirecționat pe rute alternative prin Strada Oituz și Floare de Cais. În plus, stația de transport public „Stația Primăria Otopeni”, situată pe DN1 pe sensul de intrare în București, va fi mutată în apropierea pasarelei pietonale.
Vor exista restricții temporare pe prima bandă, pe sensul de intrare în Capitală, între orele 22:00 – 06:00, dar acestea vor fi doar ocazionale.
Aceste restricții nu vor perturba circulația auto pe banda de ieșire dinspre Strada 23 August în DN1, și nici circulația pe DN1 în timpul zilei.
Tronsonul dintre Tokyo și Aeroportul Otopeni va avea 6 stații
Lotul 1.2 al M6 se întinde între Băneasa și Otopeni, incluzând un traseu de 7,6 km între stațiile de metrou Tokyo și Aeroport Otopeni. Lucrările sunt realizate de Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. (Turcia) – Somet SA (România).
Acest lot va include un total de 6 stații de metrou, și anume: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni. Odată cu finalizarea lucrărilor, tronsonul nordic va completa traseul M6, asigurând legătura între stația deja existentă „1 Mai” și viitoarea stație „Aeroportul Otopeni”.
În total, noua Magistrală 6 va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou, pe acest traseu urmând să circule 12 trenuri de metrou.