Lucrările la Magistrala M6 de metrou către Otopeni, pe secțiunea 1 Mai – Tokyo, progresează, iar Metrorex a oferit noi informații despre stadiul șantierului. Constructorul a prezentat detalii despre evoluția lucrărilor la viitoarele stații „Gara Băneasa” și „Tokyo”. De asemenea, locuitorii Capitalei pot vedea imagini din zona 1 Mai, unde există restricții majore din cauza șantierului viitoarei magistrale de metrou.
„Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este un proiect cu relevanță locală importantă și cu impact regional și internațional semnificativ”, scrie Metrorex într-o postare pe Facebook.
Unul dintre finanțatorii proiectului este Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), a cărei delegație a efectuat mai multe vizite oficiale la București, vineri, 20 septembrie 2024.
„Investitorii JICA s-au întâlnit cu reprezentații Ministerului Transporturilor și Infrastructurii printre care, dl.Ionuț Săvoiu, Secretar de Stat și dna. Mariana Ioniță, Secretar General, ai Ministerului Finanțelor, ai Metrorex, sub coordonarea dnei.Marianei Miclăuș, director general și ai Supervizorului proiectului, Asocierea PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A”.
În cadrul acestei întâlniri s-a discutat despre progresul proiectului și stadiul actual al implementării acestuia.
„Delegația JICA condusă de dl Kei Toyama, director general al Diviziei Europa, Departamentul pentru Orientul Mijlociu și Europa, însoțiți de reprezentanți ai Metrorex, ai Supervizorului și ai Constructorilor au vizitat șantierele viitoarelor stații ale Magistralei 6, Gara Băneasa și Tokyo”.
Constructorul responsabil de Secțiunea Sud, desemnat pentru tronsonul 1 Mai – Tokyo, a prezentat progresul lucrărilor la cele două viitoare stații vizitate.
Pentru viitoarea stație de metrou Tokyo, au fost executați 270 m de grindă de ghidaj, 47 de panouri de pereți mulați și 358 de piloți plastici pentru consolidarea terenului. Au început lucrările pentru piloții forați la viitoarea interstație Aeroport Băneasa – Tokyo, dintr-un total de 180 fiind finalizați 23. La viitoarea stație Aeroport Băneasa s-au realizat 263 m de grindă de ghidaj, 24 de pereți mulați și 160 de piloți plastici. La viitoarea stație Gara Băneasa s-au executat 35 de panouri de pereți mulați și 6 panouri de pereți plastici pentru ieșirea utilajului TBM din tunel.
Pentru viitoarea interstație Piața Montreal – Gara Băneasa s-au realizat 181 de piloți forați. La viitoarea stație Piața Montreal s-au executat 191 m de grindă de ghidaj și 23 de panouri de pereți mulați. La viitoarea stație Expoziției s-au realizat 544 m de grindă de ghidaj și 45 de panouri de pereți mulați, iar pentru stația electrică au fost executați 121 m de grindă de ghidaj și 17 panouri de pereți mulați.
Pentru viitoarea interstație Pajura – Expoziției s-au executat peste 190 de piloți. La viitoarea stație Pajura au fost realizate 459 m de grindă de ghidaj și 10 panouri de pereți mulați, iar la Accesul A s-au finalizat 42 de piloți forați.
La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura s-au executat 32 de piloți forați. La viitoarea stație de metrou 1 Mai se desfășoară lucrări de organizare a șantierului și de relocare a utilităților.