vineri, noiembrie 8, 2024

Ludovic Orban, atac dur la Emil Boc la Cluj: „Metroul a fost ultimul balon de săpun cu care Boc i-a mai vrăjit pe clujeni. Acum s-a spart!”

MedicalLudovic Orban, atac dur la Emil Boc la Cluj: „Metroul a fost ultimul balon de săpun cu care Boc i-a mai vrăjit pe clujeni. Acum s-a spart!”

Liderul partidului Forța Dreptei, Ludovic Orban, candidat la prezidențiale, l-a criticat dur la Cluj pe primarul Emil Boc cu privire la modul cum a gestionat metroul, pe care îl consideră „balonul de săpun” al primarului Emil Boc, care acum „s-a spart”. Orban a afirmat că „clica de aici” s-a dovedit incapabilă să ducă la bun sfârșit proiectul de metrou, inițiat ca un mijloc de a rezolva criza mobilității din oraș.

„Clica de aici s-a demonstrat incapabilă să realizeze acest proiect, deși a fost proiectul de căpătâi al lui Emil Boc și ultimul balon de săpun cu care i-a mai vrăjit pe locuitorii din Cluj, care s-a spart acum”.

În ceea ce privește metroul, Orban a spus că a avertizat încă de la început despre provocările pe care le aduce un astfel de proiect. Însă a recunoscut că a susținut proiectul, deoarece ajută mobilitatea din Cluj-Napoca, care este cea mai mare problemă din oraș, după părerea lui.

Orban a subliniat că, deși a susținut proiectul pentru potențialul său de a îmbunătăți traficul aglomerat din Cluj, a avut încă de la început rezerve legate de fezabilitatea acestuia.

„Mi-am exprimat rezerve serioase legate de fezabilitatea acestui proiect, bazate pe alte studii anterioare. Eu am atras atenția încă de pe atunci: ‘Emile, trebuie să ai grijă ce ai în subteran, pe unde faci metroul, ce costuri reale sunt’,” a declarat Orban.

Politicianul a explicat că susținerea sa pentru metrou s-a bazat pe argumentele prezentate la acea vreme, recunoscând că un astfel de proiect ar putea aduce beneficii pentru mobilitatea urbană, fiind un mijloc de transport rapid și ecologic. Totuși, a subliniat că administrația trebuie să identifice soluții realiste, luând în calcul provocările de teren și costurile ridicate implicate.

Orban a avertizat și asupra termenului de finanțare europeană, care expiră la finalul anului 2026, menționând că, pentru ca proiectul să fie realizat, trebuie atrase surse alternative de fonduri și o strategie aliniată la „realitatea din teren:

„Mi-am exprimat rezerve serioase legate de fezabilitatea acestui proiect, bazate pe alte studii anterioare. Eu am atras atenția încă de pe atunci: Emile, trebuie să ai grijă ce ai în subteran, pe unde faci metroul, ce costuri reale sunt, ca să poți, în funcție de sol și alți parametri, să realizezi proiectul respectiv. Dar evident, atât timp cât am avut argumente care mi-au fost prezentate, am susținut proiectul. Este un proiect al unui mod de transport rapid, ecologic, care poate să îmbunătățească mobilitatea. După părerea mea, cea mai mare problemă pe care o are Clujul este mobilitatea: este un trafic infernal, trebuie să existe soluții. Finanțarea este valabilă până în 31 decembrie 2026; poate o să se mai prelungească un an. Trebuie găsite alte surse, dar cu un proiect care să țină cont de realitatea din teren,” a mai explicat politicianul de la Forța Dreptei.

Vezi si alte articole...