Magistrala 5 a fost inaugurată în 2020 și în 2024 înregistrează cea mai scăzută frecvență. În contrast, frecvența pe celelalte magistrale de metrou este în creștere. Vineri, Ministerul Transporturilor a publicat, pentru dezbatere publică, un proiect de Ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii, care vizează actualizarea Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2020-2024, încheiat cu Societatea de Transport cu Metroul București Metrorex SA, aprobat prin Ordinul nr. 697/2020, transmite Club Feroviar.
Acest proiect include mai multe anexe, prima dintre ele conținând informații despre programul de transport al Metrorex din 2024. Conform acestuia, pe magistralele M1, M2 și M3, numărul de kilometri parcurși de trenuri va crește.
În schimb, pe M4 și M5, numărul de kilometri parcurși va scădea.
Astfel, până la finalul anului 2024, pe Magistrala 5 se estimează că vor fi parcurși cei mai puțini kilometri de la inaugurare.
…”(și cel mai mic dintre toate magistralele în funcțiune), neluând în calcul anul 2020, când s-a circulat doar trei luni și jumătate. Un număr mai mic de kilometri parcurși se traduce prin intervale mai mari de succedare între trenuri, spune sursa citată”.
Există două motive principale pentru care bucureștenii din Drumul Taberei nu folosesc metroul. În primul rând, Magistrala 5 nu ajunge în centrul Capitalei, ceea ce îi obligă pe pasageri să schimbe trenurile și să aștepte mai mult pentru a ajunge la destinații centrale, cum ar fi Piața Unirii. În al doilea rând, frecvența metroului este redusă: locuitorii din zona Râul Doamnei sau din Valea Ialomiței se confruntă cu timpi de așteptare de până la 20 de minute între două trenuri, motiv pentru care optează pentru mijloacele de transport STB.