Master Planul Velo 🚴 , care vizează crearea unei rețele de piste de biciclete în București, este din nou în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei, până pe 18 februarie. Acesta a fost supus deja unei dezbateri publice în august 2024, iar în octombrie, viceprimarul Stelian Bujduveanu a anunțat că proiectul a fost recepționat de municipalitate și că urmează să fie aprobat.
Master Planul Velo din august 2024
Pe 9 august 2024, Primăria Capitalei a lansat dezbaterea publică pentru Master Planul Velo, invitând cetățenii să contribuie cu sugestii pentru îmbunătățirea acestuia. Asociația Pro Infrastructură a analizat planul și l-a considerat o „veste bună”, subliniind însă că implementarea sa va provoca controverse legate de repartizarea spațiului public. Astfel, vor fi câștigate mai multe spații pentru oameni și biciclete, dar și pierderi pentru parcări și benzi auto, în special în zonele centrale.
În luna octombrie, viceprimarul Stelian Bujduveanu a precizat că Master Planul Velo a fost recepționat și că va fi aprobat în curând. Acesta a subliniat că, odată aprobat, nu vor mai exista obstacole administrative pentru implementarea proiectului. Bujduveanu a subliniat și faptul că pistele de biciclete nu vor fi amplasate pe trotuar, ci pe carosabil, conform reglementărilor.
Provocările și realitățile din centrul Capitalei
Unul dintre obstacolele majore este gestionarea parcărilor publice, în special în centrul Bucureștiului. Bujduveanu a afirmat că instituțiile statului au tolerat abuzuri legate de parcarea vehiculelor în diverse locuri, inclusiv în fața Primăriei Capitalei, unde lucrează peste 700 de angajați și nimeni nu știe unde parchează aceștia.
Detalii ale proiectului Master Planul Velo
Primăria Capitalei a relansat dezbaterea publică a Master Planului Velo, disponibil pe site-ul instituției până pe 18 februarie. Proiectul prevede amenajarea a 150 de kilometri de rețea principală și 400 de kilometri de rețea secundară de piste de biciclete, care vor conecta zonele rezidențiale cu zonele de interes, inclusiv locuri de muncă, educație, comerț, instituții și chiar localitățile din jurul Capitalei. TPBI (Direcția de Transport Public București) va coordona și implementa acest proiect.
Accesul publicului la proiect
Cetățenii pot trimite propuneri și sugestii până pe 18 februarie 2025, contribuind astfel la îmbunătățirea rețelei de piste de biciclete, care se dorește a fi una funcțională, sigură și integrată în infrastructura orașului.