Metrorex a anunțat două inițiative majore: înlocuirea unei porțiuni semnificative de cale de rulare pe magistralele existente și continuarea testelor pentru noile trenuri destinate Magistralei 5.
Modernizarea căii de rulare pe Magistralele 1, 2 și 3
Compania va înlocui aproximativ 7 kilometri (6,9 km de cale simplă) de șină pe Magistralele 1, 2 și 3. Pentru aceasta, Metrorex a achiziționat 750 de tone de șină, constând în 114 bucăți cu o lungime de 120 de metri fiecare. Materialul rulant a fost deja livrat în Depoul Berceni, de unde personalul Metrorex îl va transporta către zonele vizate pentru înlocuire.
Lucrările de refacție sunt programate să se desfășoare în perioada iulie-septembrie 2025. Pentru a nu perturba programul obișnuit al călătorilor, toate operațiunile se vor efectua pe timp de noapte, conform graficelor de circulație.
Trenul „Ilfov” continuă testele pe Magistrala 5
În paralel, primul tren Alstom Metropolis achiziționat pentru București, denumit „Ilfov”, efectuează teste de circulație pe Magistrala 5 (Eroilor – Drumul Taberei). Aceste teste dinamice de gabarit se desfășoară, de asemenea, pe timp de noapte, în afara orelor de program cu pasageri, și sunt supravegheate de reprezentanți ai Metrorex și ai Autorității Feroviare Române (AFER).
Testele de gabarit, realizate la diferite viteze și în condiții specifice de circulație, reprezintă o etapă preliminară. Ulterior, vor urma testele statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC).
Pentru a primi Agrementul Tehnic și autorizația de circulație cu călători, trenul „Ilfov” trebuie să parcurgă cu succes toate etapele de validare. Ultima dintre acestea este testul de anduranță, care implică parcurgerea a 10.000 km fără călători. Fiecare dintre celelalte 12 trenuri din lotul destinat Magistralei 5 va trebui, de asemenea, să parcurgă un test de anduranță de câte 2.000 km.