miercuri, iunie 19, 2024

O nouă voce sceptică față de mașinile electrice: Mașinile cu combustie nu vor dispărea pur și simplu. Cu cât mergi mai spre sud și spre est, cu atât vei avea o acceptare mai mică a mașinilor electrice

MedicalO nouă voce sceptică față de mașinile electrice: Mașinile cu combustie nu vor dispărea pur și simplu. Cu cât mergi mai spre sud și spre est, cu atât vei...

Klaus Zellmer, CEO al popularei mărci Șkoda, spune că va produce, în continuare, „ce-și dorește clientul” și că sfârșitul mașinilor cu combustie internă nu este deloc aproape. Marca sa nu va renunța ușor la motoarele pe benzină și Diesel, chiar dacă UE ar vrea să interzică vânzarea acestor tipuri de mașini noi, din 2035, a spus el într-un interviu citat de Profit.ro.

Șeful Skoda a mai explicat faptul că restricționarea în continuare a limitelor de emisii de CO2, la nivel de flote, este cea care a determinat compania să lanseze motoare cu tot mai puține emisii, având grijă în același timp să satisfacă cererea clienților. Una dintre soluții este introducerea de motorizări PHEV, în special pe modelele mai mari, dar asta nu înseamnă că va renunța la diesel. În același timp, Zellmer recunoaște că vânzarea de mașini electrice este deocamdată o problemă în țările est-europene. „Cu cât mergi mai spre sud și spre est, cu atât vei avea o acceptare mai mică a mașinilor electrice”, explică șeful Skoda, care este convins că o mașină electrică de 20.000 de euro ar putea reprezenta un obiectiv pentru orice marcă auto.

Zellmer explică și faptul că Șkoda vrea să aibă o ofertă puternică de mașini complet electrice, astfel că, după Enyaq, ca urma Elroq, iar peste un an va fi lansat Epiq, mașina electrică de 25.000 de euro, precum și un automobil mare, cu șapte locuri.

Din punct de vedere al poluării, cel care conduce marca Skoda reamintește ceea ce asociația de profil, ACEA, a spus în repetate rânduri: mașinile care circulă deja pe străzi nu vor dispărea în 2035, iar acestea vor continua să polueze dacă nu se iau măsuri. „Avem nevoie de o soluție pentru vehiculele existente”, mai spune Zellmer.

Poziția celor de la Șkoda vine după ce o poziție asemănătoare au exprimat și șefii gigantului nipon, Toyota.

Vezi si alte articole...