vineri, decembrie 6, 2024

Pasajul Basarab, în imagini recente, evidențiază degradarea avansată, cu stâlpi, șuruburi și balustrade acoperite de rugină, ceea ce creează un aspect periculos al structurii.

Din OrasPasajul Basarab, în imagini recente, evidențiază degradarea avansată, cu stâlpi, șuruburi și balustrade acoperite de rugină, ceea ce creează un aspect periculos al structurii.

Pasajul Basarab, în imagini recente, evidențiază degradarea avansată, cu stâlpi, șuruburi și balustrade acoperite de rugină, ceea ce creează un aspect periculos al structurii.

Pasajul Basarab se află într-o stare de degradare de ani buni și reprezintă un pericol real pentru șoferii care circulă prin zonă. La începutul acestui an, fragmente din sistemul de scurgere a apei pluviale s-au desprins și au căzut pe capota unei mașini.

Conform Digi24, în seara de 25 ianuarie, camera de bord a unei mașini a surprins momentul în care o bucată din sistemul de scurgere a apei pluviale s-a desprins și a căzut direct pe capota vehiculului. Deși incidentul a provocat doar daune materiale, a existat riscul unei tragedii, dacă șoferul s-ar fi speriat și ar fi pierdut controlul volanului sau dacă o piesă mai mare ar fi căzut din pasaj.

Întreaga instalație a podului este grav deteriorată, țevile ruginite căzând pe trotuare sau pe străzi. În zilele cu precipitații, apa se adună în cantități mari pe pasaj, iar gurile de evacuare sunt astupate, făcând ca apa să se infiltreze și în pilonii de susținere. Situația este similară și în cazul instalației electrice, unde cablurile rupte atârnă nesigur, reprezentând un pericol major.

De la punerea sa în funcțiune în 2011, Pasajul nu a beneficiat de nicio lucrare de întreținere sau reparație, iar recepționarea sa nu a fost realizată de către PMB.

În februarie anul trecut, Primăria Capitalei a organizat o licitație pentru contractul de „Servicii de expertiză tehnică pentru obiectivul de investiții Pasaj rutier denivelat superior Basarab”, însă la aceasta a fost depusă o singură ofertă.

În vara anului 2021, într-un răspuns adresat Clubului Feroviar, Primăria Capitalei preciza că au existat două încercări de recepționare a pasajului, respectiv în 2015 și 2018, când prin Dispoziție de Primar au fost formate comisii pentru realizarea acestei proceduri:

Avem discuţii pentru Podul Basarab. Am făcut o expertiză. Ca să putem să facem în sfârşit recepţia, după mai bine de zece ani, costurile sunt de vreo 130 de milioane de lei. Avem discuţii cu constructorul ca să evităm un litigiu şi pare că ne îndreptăm către o soluţie, în care noi să plătim vreo 40 – 50 de milioane, ei să plătească restul şi să avem la standarde Podul Basarab şi să facem recepţia, să putem face mai departe un contract de mentenanţă”, a transmis Nicușor Dan în cadrul unei conferințe de presă, potrivit clubferoviar.ro.

Costul recepționării Pasajului Basarab este estimat la aproximativ 130 de milioane de lei.

Vezi si alte articole...