duminică, februarie 25, 2024

Planșeul Unirii va fi reconstruit în totalitate. Luni a fost semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic și pentru execuția lucrărilor

Din OrasPlanșeul Unirii va fi reconstruit în totalitate. Luni a fost semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic și pentru execuția lucrărilor

Planșeul Unirii va suferi o reconstrucție completă. În data de 22 ianuarie, Primăria Sectorului 4 a încheiat contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și pentru executarea efectivă a lucrărilor. De asemenea, s-a emis și ordinul de începere a activităților de proiectare.

Lucrările propriu-zise vor demara în prima parte a anului 2025 și vor fi realizate pe etape distincte:

„Tocmai pentru a menține circulația auto și pietonală în zona Unirii și pentru a NU bloca centrul orașului”.

Planșeul Piaței Unirii, construit din beton și cu o vechime aproape de 100 de ani, reprezintă un suport esențial pentru o mare parte din această zonă. În prezent, evaluarea tehnică îl încadrează în clasa 4 (nesatisfăcător), pe o scară de la 1 la 5.

Începând cu anul 2023, lucrările de refacere au beneficiat de finanțare din partea Guvernului României, care a alocat aproximativ 800 de milioane de lei pentru reconstrucția Planșeului Unirii. Documentele aferente au fost semnate în data de 22 ianuarie 2024, iar proiectanții și constructorii au la dispoziție 33 de luni pentru a realiza reconstrucția integrală a Planșeului, mai exact 9 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic și 24 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor de refacere, care urmează să înceapă în prima parte a anului 2025, cât mai curând posibil.

„Lucrările se vor realiza pe porțiuni, în etape, tocmai pentru a menține circulația auto și pietonală în zona Unirii și pentru a NU bloca centrul orașului”, declară PS4.

„Marcăm momentul determinant în realizarea acestei lucrări de mare amploare. Este momentul în care am semnat contractul de execuție și am dat ordinul de începere pentru reconstrucția totală a Planșeului Unirii. Începând de astăzi, proiectanții și constructorii au la dispoziție 9 luni pentru realizarea proiectului tehnic și încă 24 de luni pentru construcția efectivă. Șantierul propriu-zis îl vom deschide în prima parte a anului 2025 și vom lucra etapizat, astfel încât traficul rutier să fie cât mai puțin afectat. Pentru siguranța bucureștenilor, ne-am asumat acest proiect, extrem de dificil, din nevoia de responsabilitate și de eficiență pe care oamenii din acest oraș o așteaptă de la cei care trebuie să ofere comunității liniște, normalitate și un trai decent”, a afirmat Daniel Băluță.

Proiectul Tehnic va include toate documentele tehnice necesare pentru a dezvolta și detalia aspectele legate de execuția efectivă a lucrărilor, precum planurile generale, planurile arhitecturale, planurile structurii de rezistență, planurile instalațiilor, detaliile de execuție, etc. Aceste documente sunt esențiale pentru obținerea Autorizației de Construire.

Obiectivele proiectului tehnic Proiectul tehnic are ca obiectiv principal înlocuirea structurii de beton existente, cu o lățime de 32 de metri și o lungime de 360 de metri, amplasată între strada Căldărari și peretele Pasajului Unirii. Această structură acoperă și dirijează prin subteran râul Dâmbovița și a suferit modificări/degradări semnificative în cei peste 80 de ani de existență. Noua structură propusă va fi modernă și performantă, având scopul de a satisface toate cerințele de trafic și fiabilitate. De asemenea, va fi proiectată pentru a gestiona eficient debitul de apă de pe râul Dâmbovița și pentru a elimina deficiențele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în 2023.

Lista problemelor identificate cuprinde următoarele aspecte:

Armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor.

Grinzi secundare (nervuri) demolate, zone presupuse a fi refăcute în cofraj metalic nerecuperat și afectate de coroziune avansată.

Grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistență puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime din cauza infiltrațiilor de apă în rosturi.

Beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planșeului; defecte de execuție și lucrări necorespunzătoare la intervențiile anterioare.

  1. Degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planșeului, inclusiv guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

Pe durata celor 9 luni alocate pentru realizarea proiectului tehnic, specialiștii trebuie să elaboreze și un Plan de Management al Traficului. Acest plan va facilita execuția efectivă a lucrărilor de refacere a Planșeului Unirii în condiții optime, respectând termenele și legislația în vigoare, și asigurând totodată circulația auto și pietonală în zonă.

De asemenea, în cadrul contractului menționat, se vor proiecta lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, clasificat și el în clasa tehnică 4 (nesatisfăcător). Soluția propusă de specialiști va viza reabilitarea structurii de rezistență a pasajului, prin cămășuirea și armarea pereților existenți, conform anunțului făcut de Primăria Sectorului 4.

„Totodată, în cadrul lucrărilor mai sus menționate, întreaga zonă de suprafață din Piața Unirii va fi reamenajată peisagistic, cu spații verzi, piațete, zone pietonale și alte soluții inovative, care să transforme arealul într-un reper urban pentru București, cât mai atractiv, atât din punct de vedere al interacțiunii sociale și al petrecerii timpului liber, cât și turistic”, a concluzionat sursa citată.

Vezi si alte articole...