luni, iulie 15, 2024

Pregătirile pentru lucrările de marele șantier de la Unirii, pe ultima sută de metri

Din OrasPregătirile pentru lucrările de marele șantier de la Unirii, pe ultima sută de metri

Marele șantier de reabilitare de la Unirii, care a fost amânat de mai mulți ani, se va deschide practic în această lună. Potrivit experților, planșeul acestuia necesită o consolidare urgentă.

Va fi, fără îndoială, cea mai mare lucrare de reabilitare din București din ultimele decenii.

Surse din administrația centrală au declarat pentru Gândul că pregătirile pentru lucrări sunt în stadiu avansat. Începutul săptămânii a marcat finalizarea ultimelor pregătiri pentru Planșeul de la Unirii, iar la finalul lunii se va realiza dezvelirea primei structuri de beton.

„Luni a avut loc în teren o trasare a Planșeului, respectiv a zonei de interes, de la Hanul lui Manuc spre zona unde se află Ambasada Israelului. Practic, s-au marcat cu borne limitele proiectului, urmând ca zilele următoare să se facă inventarul a tot ce înseamnă mobilier urban. (…) Spre sfârșitul acestei luni și începutul lunii august, se va face un sondaj mai mare. Va fi o dezvelire în zona parcului, să se vadă poziția exactă a rețelelor din zona respectivă și cum arată planșeul acolo. Nu se va interveni asupra carosabilului”.

Lucrările sunt coordonate de Primăria Sectorului 4, care a preluat administrarea proiectului de la Primăria Capitalei.

Lucrul efectiv pe șantierul de consolidare a planșeului de la Unirii va începe în toamnă. În octombrie sunt programate primele decopertări în Piața Unirii, iar acestea vor afecta semnificativ circulația rutieră. Practic, întreaga Piața Unirii va fi supusă decopertării, iar fântânile vor fi demontate.

Planșeul și pasajul din centrul Bucureștiului se află într-o stare grav deteriorată, fiind clasificate în clasa tehnică 4, adică „nesatisfăcătoare”.

Structura de bază care trebuie consolidată și refăcută a fost construită în 1934, conform standardelor germane utilizate pentru proiectarea podurilor de beton armat. O expertiză tehnică din 2017 arată că planșeul este compus din beton armat și include vechile poduri boltite din zidărie de piatră sau beton – podul Coșbuc și podul Șerban Vodă. Această construcție acoperă râul Dâmbovița de la strada Căldărari până la intersecția cu pasajul subteran Unirii.

Potrivit contractului, perioada de reabilitare a planșeului de la Unirii este de 2 ani pentru execuție, plus 9 luni pentru proiectare.

Planșeul care traversează Dâmbovița de la Unirii începe în zona Hanului lui Manuc, de la strada Căldărari, unde râul intră în subteran, și se încheie la intersecția dintre bulevardele Unirii și Dimitrie Cantemir, unde râul iese la suprafață.

Vezi si alte articole...