vineri, martie 29, 2024

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, s-a urcat în metrou și a mers în vizită la Piața Unirii

Din OrasPrimarul Sectorului 3, Robert Negoiță, s-a urcat în metrou și a mers în vizită la Piața Unirii

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a mers cu metroul la Piața Unirii și a constatat că situația este „rău, foarte rău”, dar a anunțat că se va face curățenie. Într-un videoclip postat pe pagina sa de Facebook, primarul a explicat că zona de metrou și galeriile nu se află în administrarea sa, ci sunt gestionate de Metrorex și Ministerul Transporturilor. Aceste două instituții i-au cerut însă ajutorul pentru a reabilita stația de metrou Piața Unirii. După o primă evaluare vizuală făcută de primar, a fost observat că spațiile de tip chioșc nu sunt funcționale și arată rău.

Primarul Sectorului 3 recunoaște că nu folosește metroul foarte des și că în rarele ocazii în care a făcut-o, nu a coborât niciodată la stația Piața Unirii:

Nu știam exact cum arată, dar am aflat că arată foarte rău și se confirmă că arată foarte rău.
 

Primarul Robert Negoiță a anunțat că va fi realizată o curățenie în zona stației de metrou Piața Unirii. Acest lucru a fost comunicat atât către Metrorex, cât și către Ministerul Transporturilor:

Rămâne ideea ca în zilele ce vin, urmează să intrăm și să curățăm. Vă țin la curent cu toate detaliile. Și, sigur, rămânem în contact pe tot ce ține de S3 și de Primăria Sectorului 3.

Tunelurile de metrou de sub Piața Unirii sunt în pericol din cauza stării proaste a planșeului construit peste râul Dâmbovița, care nu a mai fost reparat din anul 1934, când a fost instalat. Potrivit Digi 24, dacă ar avea loc un cutremur puternic, cea mai mare piață din București ar putea să se prăbușească și să dăuneze tunelurilor de metrou de sub ea. Betonul din care este realizat planșeul este foarte degradat din cauza timpului și a infiltrației apei. Experții avertizează că este necesară o intervenție urgentă pentru modernizare.

În vara anului 2022, Universitatea Tehnică de Construcții a efectuat ultima expertiză la placa de beton de pe râul Dâmbovița și a descoperit că problemele nu sunt doar la suprafață, ci există grinzi rupte sau dislocate, betonul fiind afectat de mucegai și rugină din cauza infiltrării apei. Autoritățile pot lua în considerare două opțiuni pentru gestionarea acestei probleme: fie încep lucrările de consolidare a structurii existente, fie demolează elementul și îl reconstruiesc de la zero.

Vezi si alte articole...