luni, iulie 22, 2024

Românii se pregătesc de revelion. Maramureş, Bucovina şi Valea Prahovei sunt în topul preferinţelor. Mai mult de jumătate dintre români spun că preţurile de revelion din acest an sunt exagerat de mari

EconomieRomânii se pregătesc de revelion. Maramureş, Bucovina şi Valea Prahovei sunt în topul preferinţelor. Mai mult de jumătate dintre români spun că preţurile de revelion din acest an sunt...

Platforma hotelieră online Travelminit.ro a realizat un sondaj de opinie pentru a afla situaţia actuală cu privire la intenţiile de călătorie ale românilor pentru ultimele zile din 2023, precum şi la preferinţele lor pentru ultima noapte din an.

„Românii se pregătesc de-acum de revelion, mai ales că locurile disponibile pentru noaptea dintre ani se dau foarte rapid, iar preţurile cresc de la o zi la alta”, arată platforma.

În ceea ce priveşte compania aleasă pentru revelion, 48.8% dintre respondenţi spun că vor petrece alături de familie, 22% dintre ei vor sta cu prietenii, 26.4% cu partenerul/a, în timp ce 2.8% spun că doresc să rămână singuri de revelion.

Atunci când vine vorba despre alegerea destinaţiei pentru revelion, românii înclină spre câteva regiuni alese în mod recurent pentru vacanţa de iarnă, zone recunoscute pentru peisajele spectaculoase şi tradiţiile frumoase, care încă se păstrează de zeci de ani. În topul lor sunt Maramureşul (votat de 23,8% dintre respondenţi), urmat foarte strâns de Bucovina (23,4%), Transilvania (15,8%), Valea Prahovei (11,2%) şi Ţinutul Secuiesc (6%). Restul procentelor este distribuit aproape în mod egal între restul zonelor din ţară.

În ceea ce priveşte unităţile de cazare pentru revelion, opţiunile celor chestionaţi merg spre pensiune (42,9%), semn că acest tip de cazare continuă să fie preferat pentru vacanţa de revelion, mai ales că oferă intimitate şi poate acomoda şi grupuri mari de turişti, hotel (28%), cabană (25,2%). În procente mai mici, voturile merg şi către apartamente şi alte tipuri de unităţi.

La capitolul planuri pentru revelion, se pare că cei mai mulţi români vor să iasă din casă şi să se bucure de o ultimă vacanţă pe 2023: 35.4% spun că vor petrece acasă la ei sau la un prieten drag, 20.8% doresc o petrecere la cabană, 14.4% caută o vacanţă all-inclusive la o unitate de cazare din ţară, 12.4% preferă o cină festivă la un restaurant, iar 9% dintre respondenţi vor relaxare la băi. În procente mai mici, aceştia vor pleca într-un city break în străinătate.

”Nu în ultimul rând, românii sunt cunoscuţi pentru cheful lor de distracţie, iar finalul lui 2023 este cea mai bună ocazie pentru o sărbătoare de pomină. Pentru o bună parte dintre respondenţi, revelionul rămâne o petrecere de o noapte (34,7%), dar sunt şi români care sărbătoresc revelionul timp de două nopţi (26,1%). Există, însă, şi un procent mare de români (39.2%) pentru care petrecerea de revelion ţine trei zile şi trei nopţi sau poate chiar mai mult de trei nopţi, o dovadă în plus a faptului că aceştia profită din plin de orice ocazie pentru a se distra pe cinste”, mai arată compania.

Printre tradiţiile pe care aceştia încă vor să le ţină în noaptea de revelion se numără: banii puşi în buzunar pentru prosperitate în noul an, o dorinţă pusă la cumpăna dintre ani, ciocnitul unui pahar de şampanie alături de cei dragi pentru a fi împreună şi în anul următor.

Românii au planuri mari pentru revelionul acesta, mai ales dacă stăm să comparăm datele cu cel din 2021, când peste 90% dintre ei au petrecut cumpăna dintre ani acasă, în grupuri restrânse sau chiar singuri, pe fondul restricţiilor impuse de pandemie. În prezent, trendul de a petrece revelionul acasă a scăzut considerabil, cu aproximativ 55%, semn că românii vor să profite din plin de zilele libere pentru a explora ţara şi pentru a se relaxa.

Tocmai din acest motiv, cei mai mulţi dintre ei încep să se gândească din timp la planurile de revelion: 24.4% o fac din luna noiembrie, 22.8% o fac cu 2-3 săptămâni înainte, 13.7% o fac începând cu luna octombrie, 19.4% dintre ei cu câteva luni înainte, iar 18.3% o fac pe ultima sută de metri. Există, desigur, şi un procent mic al celor care, imediat ce trece revelionul, se gândesc la ce vor face anul viitor.

În ceea ce priveşte motivele care îi împiedică pe români să rezerve din timp o cazare, 40.4% dintre respondenţi spun că se gândesc la factorii financiari şi 36.3% sunt încă nehotărâţi în raport cu planul de revelion. Într-un procent mic se află şi persoanele care doresc să petreacă noaptea dintre ani acasă sau la un restaurant.

Potrivit Travelminit.ro, pentru români este foarte important să aibă cina festivă de revelion inclusă în pachetul de cazare, dar şi să aibă opţiunea de a lua mesele în incinta unităţii în care sunt cazaţi. Indiferent dacă aceştia petrec acasă, la restaurant sau la o unitate de cazare nu trebuie să lipsească cina festivă din pachet. Minimul pe care românii se aşteptă să-l primească la o cazare de revelion este un pachet cu mic dejun şi cină festivă de revelion incluse (38,7%) demipensiune cu cină festivă incluse (39,1%), all inclusive (14,3%). Restul respondenţilor doresc măcar un mic dejun inclus în preţul de cazare.

Atunci când vine vorba de preţuri, inflaţia se resimte în continuare puternic în buzunarele românilor, aceştia fiind de părere că preţurile de revelion din acest an sunt exagerat de mari (56,3%), conform pieţei (30,6%) sau la fel ca şi anul trecut (13,1%).

„Ne bucurăm că românii au început deja să facă planuri de revelion şi că îşi doresc să se distreze, că deja caută să facă rezervări pentru a profita de zilele libere de sărbători. Potrivit chestionarului nostru, bugetul mediu alocat pentru revelion atât de o familie, cât şi de un cuplu se situează între 500 şi 1.450 de lei, este un interval generos, mai ales că hotelierii pregătesc oferte şi pachete festive pentru toate buzunarele. Mai mult decât atât, pe Travelminit.ro avem cea mai mare ofertă de cazări care acceptă plata cu vouchere de vacanţă, aşa că cei care încă nu le-au folosit pot recurge acum la ele pentru a-şi rezerva sejurul de revelion”, spune Tímea Imecs-Ambrus, director de dezvoltare a afacerii.

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţă rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platformă şi acoperă o gamă largă de cazare în toată ţara (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari), fiind lider pe piaţa rezervărilor cu card de vacanţă. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 200 milioane de euro şi peste 500 de angajaţi.

În 2022, Szallas Group (inclusiv Travelminit) a fost achiziţionat de către Wirtualna Polska Holding, una dintre principalele companii de e-commerce şi media din Polonia, cotată la bursă şi cu sediul în Varşovia.

Vezi si alte articole...