miercuri, iulie 16, 2025

Șantierul Naval Mangalia: Redresare majoră cu peste 800 de angajați și salarii asigurate

EconomieȘantierul Naval Mangalia: Redresare majoră cu peste 800 de angajați și salarii asigurate

Veste excelentă pentru economia locală și națională! Șantierul Naval Damen Mangalia trece printr-o redresare economică majoră, cu peste 800 de angajați reintegrați la muncă. Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Bogdan-Gruia Ivan, a anunțat joi că un operator economic global de top și-a mutat activitatea de reparații navale la Mangalia, generând un flux constant de peste două milioane de euro lunar pentru șantier.

Această colaborare vitală permite stabilizarea situației financiare. Chiar dacă plățile curente se efectuează în tranșe, ministrul Ivan a confirmat că, începând cu luna august, salariile vor fi plătite integral (100%), iar restanțele către angajați vor începe să fie achitate. Este un pas crucial pentru bunăstarea angajaților și a familiilor din comunitate.

Un hub strategic în Marea Neagră: Investiții și extinderea producției

Șantierul Naval Mangalia este recunoscut drept un obiectiv strategic nu doar pentru România, ci și pentru întreaga Europă și regiunea Mării Negre. Bogdan Ivan a dezvăluit discuții intense cu mai multe companii de top la nivel mondial interesate de o potențială preluare a facilității.

Vezi și Angajaţii Şantierului Naval Mangalia, proteste în faţa Ministerului Economiei şi a Guvernului

În prezent, Șantierul Naval 2 Mai, acționarul majoritar (cu 51% din Damen Shipyards Mangalia), poartă negocieri avansate cu un potențial investitor. Obiectivul primordial este extinderea activității economice, depășind segmentul reparațiilor navale și reintroducând construcția de nave, valorificând capacitățile unice ale șantierului.

Un plan ambițios prevede sosirea a încă 13 nave pentru lucrări până la sfârșitul anului, consolidând viitorul economic al orașului Mangalia.

Perspective favorabile și context internațional

Declarațiile ministrului vin pe fondul unor discuții cu operatori internaționali care au așteptat stabilizarea politică după recentele alegeri din mai. Bogdan Ivan a confirmat prezența unui operator mondial „foarte mare, poate chiar cel mai mare din lume”, ale cărui nave sunt deja în reparații la Mangalia, iar discuțiile cu acesta sunt considerate „foarte serioase”.

Această evoluție este esențială, având în vedere că în 2023, grupul Damen a notificat rezilierea acordului de asociere cu statul român, invocând modificări legislative. Ulterior, Tribunalul Constanța a deschis procedura de insolvență pentru Damen Shipyards Mangalia pe 19 iunie 2024. Cu toate acestea, actualele demersuri subliniază un drum clar spre redresare și stabilitate pentru unul dintre cele mai importante șantiere navale din regiune.

Vezi si alte articole...