”Atitudinea batjocoritoare a Electrica faţă de consumatori nu mai are limită! În ianuarie nu le-a funcţionat sistemul, iar clienţii nu au putut să transmită indexul. Facturile au fost emise pe baza unui consum estimat. Consecinţa? Oamenii au primit facturi horror! În unele cazuri, estimările pe o lună ajung să depăşească ceea ce se consumă într-un an întreg! Ca să le poată contesta şi să reglementeze situaţia, clienţii nemulţumiţi trebuie să se deplaseze la sediul Electrica, unde sunt zeci de oameni, toţi cu aceleaşi probleme. Aşa se explică de ce sunt cozi imense în toată ţara. Oamenii înfruntă frigul şi burniţa ca să rezolve o problemă pe care le-au creat-o alţii!”, a scris senatorul pe Facebook.
El subliniază că, între timp, în februarie s-au făcut citiri şi s-au transmis indexuri, aşa că urmează să fie emise alte facturi, pe minus.
”Oamenii nu ştiu însă şi stau la coadă în continuare, pentru că acele facturi din ianuarie au ajuns la scadenţă, iar ei trebuie să afle de la Electrica despre ce e vorba. Lipsa de respect faţă de consumatori din partea marilor operatori trebuie să înceteze! Solicit ANRE să intervină şi să ia măsuri urgente, din respect faţă de oameni!”, conchide Vlad Pufu.
Compania Electrica Furnizare a anunţat ”o perioadă de optimizări complexe ale sistemelor informatice”, care a durat până după jumătatea lunii februarie, ceea ce a dus la modificarea intervalelor de transmitere a indexului autocitit şi a făcut ca mai multe aplicaţii şi funcţionalităţi să nu poată fi utilizate.
”Ca urmare a limitărilor temporare, factura de energie electrică şi/sau gaze naturale va fi emisă şi va ajunge la tine la o altă dată decât cea obişnuită, respectiv, începând cu a doua parte a lunii februarie 2024, iar termenul de plată se va raporta la momentul emiterii facturii”, anunţa compania.