Șoferul autocarului care a lovit vineri, 23 decembrie, limitatorul de viteză de la Pasajul Unirii din București, a declarat pentru presa greacă, prin intermediul avocatului său, că nu a văzut semnul de avertizare de la intrarea în pasaj, scrie Buletin de București.
„Din păcate, am luat decizia să mă îndrept spre tunel. Nu era niciun semn că era interzis. A fost ghinion. După impact, nu credeam că va ieși cineva în viață. Am auzit strigăte și plânsete peste tot, eram șocat si incapabil sa reacționez. Din păcate eram eu la volan, dar ar fi putut fi altcineva”, a transmis șoferul, prin avocat, în emisiunea „Ora Greciei” a postului de televiziune OPEN.
Șoferul a precizat că este disponibil oricând pentru procurorii care anchetează circumstanțele producerii accidentului în care un bărbat de 55 de ani a murit și alte 24 de persoane au fost rănite.
„Dacă bara de metal nu era așa de grea, nu ne-ar fi rănit, el ar fi fost în viață și ne plimbam prin București. Sunt gata să apar în justiție, ori de câte ori mi se cere asta”, a mai transmis el.
Șoferul spune că a ales să intre prin Pasajul Unirii întrucât a fost dirijat pe acest traseu de GSP, dar avocatul nu a putut preciza dacă clientul său a setat în aplicație că se află la volanul unui autobuz sau al unui vehicul de tonaj mic.
„Nu știu acest detaliu despre GPS. După indicațiile GPS-ului, a ales în ultimul moment să intre în tunel. Mi-a spus că nu a văzut indicatoarele din cauza traficului. Că a încercat să se uite înainte de a intra în tunel, dar nu a putut”, a spus avocatul șoferului.
Acesta a respins și acuzația că șoferul era obosit întrucât a condus mai multe ore fără pauză, cum a declarat una dintre pasagere. Potrivit avocatului, de la plecarea din Volos până la Salonic a condus autocarul un alt șofer, iar între Salonic și București au fost făcute mai multe pauze.
În apărarea șoferului, avocatul invocă și multiplele accidente care au avut loc după redeschiderea pasajului pe 4 septembrie,
„Acest tunel a fost renovat pe tot parcursul verii și functionează din septembrie. De atunci și până acum au fost 6-7 accidente și în trecut, camioane și autobuze treceau fără probleme prin acest tunel. Nu sunt de acord cu acest sistem, acest limitator. Este foarte greu. Dacă construcția ar fi fost mai ușoară, nu s-ar fi întâmplat nimic”, a precizat avocatul.
Accidentul de vineri s-a soldat cu un deces și 24 de persoane rănite. Marți, la patru zile după accidentul de la intrarea în Pasajul Unirii, trei turiști greci se mai află internați în spital, în stare stabilă.
Foto: Inquam Photos/ George Călin