vineri, aprilie 19, 2024

„The Economist” face portretul lui Andrew Tate: Un misogin care a influențat milioane de tineri

Actualitate„The Economist” face portretul lui Andrew Tate: Un misogin care a influențat milioane de tineri

Publicația „The Economist” a realizat un portret al influencerului american Andrew Tate, arestat în România, împreună cu fratele său, Tristan Tate, într-un dosar de trafic de persoane și viol.

The Economist scrie că fostul kickboxer britanico-american a ajuns faimos după o scurtă participare la versiunea britanică a reality show-ului „Big Brother”, în 2016. A fost retras din emisiune după ce a apărut un videoclip în care părea să atace o femeie cu o curea.

Poziționându-se ca un guru al tinerilor de sex masculin, el a devenit un pilon al comunităților online de extremă dreaptă, ceea ce i-a adus faimă pe rețelele sociale.

În clipurile video postate pe TikTok, bărbatul de 36 de ani prezintă preferința sa de a se întâlni doar cu femei de 18 și 19 ani, convingerea că victimele violului ar trebui „să poarte responsabilitatea” pentru atacuri și laudă preferința lui Donald Trump de a le apuca pe femei „de păsărică”.

Până la momentul în care Andrew Tate a fost interzis pe TikTok, în august 2022, videoclipurile sale fuseseră vizionate de 11,6 miliarde de ori.

Adrew Tate face parte dintr-un ecosistem online șovin. A avut întâlniri cu Alex Jones, un celebru teoretician al conspirației, cu Donald Trump Jr, fiul cel mare al fostului președinte, și cu Paul Joseph Watson, un YouTuber de extremă dreapta.

Ceea ce îl diferențiază pe Tate de alte personalități ale rețelelor sociale de extremă dreapta sau ale mișcărilor anti-feministe este faptul că a reușit să aibă o audiență impresionantă în rândul adolescenților de sex masculin.

Videoclipurile sale mizează pe nesiguranța tinerilor. El oferă sfaturi despre cum să ai succes sexual și argumentează că, dacă un bărbat nu poate atrage o femeie, aceasta este o problemă care poate fi rezolvată printr-un proces de hipermasculinizare. El amestecă asta cu o doză uriașă de misoginism.

În 2021, Andrew Tate a înființat Universitatea Hustlers, o platformă online în care tinerii puteau urma cursuri de afaceri contra cost: 49,99 de dolari pe lună. De asemenea, a oferit studenților recompense financiare pentru promovarea ideilor sale misogine, printr-un program de marketing afiliat. Datorită unui flux continuu de conținut generat de fani, opiniile sale au proliferat pe rețelele sociale, chiar dacă majoritatea platformelor i-au interzis conturile.

Motivul pentru care Tate a avut succes în special pe TikTok este că algoritmul său este predictiv, care se bazează pe conținutul vizionat și recomandările utilizatorilor, dar care face presupuneri cu privire la potențialele lor interese.

Acest lucru poate împinge utilizatorii – în acest caz tineri nemulțumiți – către conținut extremist.

Acest lucru l-a transformat în cel mai popular influencer printre membrii Generației „Z” americane, potrivit unui sondaj efectuat de Piper Sandler, o companie financiară care cercetează datele despre consumatori, care a folosit un eșantion reprezentativ compus din 14.500 de adolescenți, băieți și fete adolescenți. Profesorii americani au raportat că băieți de la 11 ani îl laudă și îl imită.

Pentru unii tineri care cresc într-o lume post-#metoo, Andrew Tate oferă o viziune alternativă asupra lumii care obiectivează femeile ca fiind creaturi inferioare.

Indiferent de rezultatul acțiunii penale declanșate împotriva sa, efectele mesajelor sale otrăvitoare vor fi măsurate nu doar prin numărul de tineri și băieți expuși la acestea, ci și în relațiile lor sexuale și sociale cu femeile, în anii următori.

Vezi si alte articole...