Defecţiunea împiedică Toyota să comande componente, iar cauza acesteia este investigată, deşi ”este probabil să nu fie provocată de un atac cibernetic”, a spus un purtător de cuvânt.
Toyota a suspendat activităţile la 12 fabrici de pe piaţa sa de origine, de marţi dimineaţă, şi a adăugat ultimele două fabrici după-amiază, a spus purtătorul de cuvânt.
Nu a fost clar cât de multă producţie se va pierde.
Fabricile reprezintă împreună aproximativ o treime din producţia globală a producătorului auto, au arătat calculele Reuters.
Producţia internă a Toyota a fost în revenire după o serie de reduceri de producţie pe care le-a pus pe seama penuriei de semiconductori.
Producţia a crescut cu 29% în ianuarie-iunie, prima astfel de creştere în doi ani. Producţia sa din Japonia a fost în medie de aproximativ 13.500 de vehicule zilnic în prima jumătate a anului, au arătat calculele Reuters. Aceasta exclude vehiculele de la producătorii auto Daihatsu şi Hino din grup.
Operaţiunile au fost oprite pentru o zi anul trecut, când un furnizor a suferit un atac cibernetic, împiedicând Toyota să comande piese. Toyota şi-a reluat operaţiunile folosind o reţea de rezervă.
Incidentul de marţi are un efect secundar. Firma grupului Toyota Industries a spus că şi-a suspendat parţial operaţiunile la două fabrici de motoare din cauza defecţiunii producătorului auto.
Toyota este un pionier al gestionării inventarului just-in-time, care menţine costurile la un nivel scăzut, dar înseamnă că slăbiciunile lanţului de aprovizionare pun producţia în pericol.
Deşi cauza celei mai recente defecţiuni este neclară, corporaţia din Japonia a fost în alertă în ultimele zile, deoarece companiile şi birourile guvernamentale au raportat cazuri de hărţuire telefonică.
Guvernul a spus că apelurile au fost probabil din China şi au legătură cu eliberarea de către Japonia a apei radioactive tratate din centrala nucleară Fukushima deezafectată în Oceanul Pacific.