vineri, septembrie 20, 2024

Transformarea digitală devine o prioritate pentru firme odată cu avansul AI

EconomieTransformarea digitală devine o prioritate pentru firme odată cu avansul AI

Transformarea digitală și-a recâștigat poziția de prioritate strategică principală pentru companiile din întreaga lume, iar revirimentul inițiativelor digitale este impulsionat în mare parte de progresele în inteligența artificială (AI), care remodelează atât operațiunile interne, cât și procesele orientate către clienți.

Aceasta este una dintre concluziile unui studiu realizat de firma de consultanță în management Horváth. Studiul cuprinde opiniile a peste 770 de executivi din 30 de țări.

„Transformarea digitală, susținută de AI, este acum mai importantă ca niciodată pentru companiile din întreaga lume, care doresc să-și îmbunătățească eficiența operațională, să îmbogățească experiențele clienților și să creeze noi modele de business. Organizațiile care îmbrățișează aceste schimbări și investesc în capacități AI vor fi mai bine poziționate să prospere într-un peisaj digital în continuă evoluție (…)”, a declarat Maria Boldor, managing director în Horváth România.

Jumătate din companii abia descoperă AI-ul

Rezultatele studiului arată că, deși adoptarea AI se accelerează peste tot în lume, aproape jumătate dintre companii sunt încă în stadiile incipiente ale implementării ai, ceea ce exprimă o oportunitate semnificativă pentru creștere și inovare.

Nu mai puțin de 59% din executivii chestionați de Horváth se așteaptă să atingă pragul de rentabilitate în privința investițiilor în AI în anul 2026, deși circa 50% dintre ei consideră companiile lor ca fiind de-abia în fazele inițiale ale adoptării AI.

În al doilea rând, pentru a face față provocărilor actualului climat economic mondial, afacerile au nevoie de implementarea unei infrastructuri IT securizate și stabilirea unor lanțuri de aprovizionare robuste.

În al treilea rând, companiile își dezvoltă structuri transnaționale, ceea ce înseamnă că generarea de valoare, inclusiv dezvoltarea de noi produse, se deplasează către piețele aflate în creștere.

„Factorii cheie care influențează această tendință includ lanțurile de aprovizionare optimizate, condițiile favorabile de localizare și eficiența costurilor. Transformările de succes necesită redefinirea modelelor de guvernanță și colaborare între sediul central și organizațiile regionale, precum și dezvoltarea de noi competențe”, potrivit sursei citate.

Atacurile cibernetice, motivație de accelerare a implementării AI?

În ceea ce privește riscurile asociate tranziției spre o economie digitală, numărul de atacuri cibernetice a sporit în ultimele 12 luni, față de ediția anterioară a studiului Horváth, cu creșteri semnificative în industrii precum cea a apărării (64%), retail (37%) și prelucrarea metalelor și minerit (36%).

Cu toate acestea, gradul de conștientizare a acestor riscuri a crescut în toate industriile, ceea ce dus la respingerea cu succes a majorității acestor atacuri.

Studiul Horváth a fost realizat în urma interviurilor cu directori executivi din 29 țări de pe toate continentele, reprezentând un total de 14 industrii (apărare, producție auto, construcții, energie, FMCG, minerit, asigurări și servicii financiare, bănci, telecomunicații, transport și logistică etc).

Vezi si alte articole...