miercuri, februarie 21, 2024

Un bucureștean a trimis autorităților responsabile din Capitală o propunere de traseu pentru linia de autobuz STB 383

Din OrasUn bucureștean a trimis autorităților responsabile din Capitală o propunere de traseu pentru linia de autobuz STB 383

Locuitorii din cartierul Ion Creangă din Sectorul 2 al Bucureștiului așteaptă cu nerăbdare implementarea liniei de autobuz 383 și au transmis autorităților o propunere de traseu. Într-o întâlnire cu locuitorii din zonă, viceprimarul Capitalei a anunțat că, începând cu zilele viitoare, autobuzele STB vor opri și în acest cartier din Sectorul 2, oferind astfel acces la serviciul public de transport. De menționat că, în prezent, linia 383 nu este listată pe site-ul STB.

Un bucureștean a declarat că a trimis către autoritățile responsabile din Capitală o propunere de traseu pentru linia de autobuz STB 383. Acesta subliniază dorința comună a cetățenilor pentru un traseu eficient și menționează că a fost prezent la discuțiile din seara de 15 decembrie 2023. În cadrul acestor discuții, autoritățile au comunicat că propunerea de traseu Str. Moroieni – Șoseaua Colentina – Bucur Obor (unde există o stație de metrou) nu poate fi implementată din cauza creării unui nod rutier prea mare la intersecția Bucur Obor, aspect ce ar putea afecta traficul în București.

„Tot în cadrul acelor discuții însă, s-a menționat și faptul că traseul mașinii nu este stabilit în mod precis și astfel mai pot fi făcute modificări în funcție nevoile cetățenilor, spune Gabriel Zorilă, în propunerea pentru autorități, publicată și pe grupul de Facebook „Comunitatea Ion Creangă”.

La început, capătul liniei 383 a fost stabilit în Baicului, dar acest punct nu reprezintă un interes public, deoarece nu dispune de o piață sau conexiuni cu alte mijloace de transport în comun, afirmă bărbatul.

Majoritatea locuitorilor din cartier doresc să aibă acces mai facil către piață, licee/școli, mall sau stația de metrou.

„Pentru ca toți locuitorii din Comunitatea Ion Creangă să poată avea acces la acest mijloc de transport vă propunem ca autobuzul să își poată începe traseul din capătul străzii Moroieni. Întoarcerea autobuzului se poate face prin strada Vasile Predescu, acolo putând fi considerat și capătul de linie”.

Strada Vasile Predescu este cea mai îndepărtată de tramvaiul 21 și se află în proximitatea mai multor complexe comerciale.

În propunerea prezentată, autobuzele de pe traseul 383 ar trebui să vireze la dreapta la prima intersecție de pe Strada Vasile Predescu, pe Strada Sever Popescu, apoi să facă o viraj la stânga pe Strada Nicolae Cânea (unde se găsesc Dedeman, Carrefour, Danone). De pe Strada Nicolae Cânea, autobuzele ar reveni pe Strada Moroieni, ar face o viraj la stânga și ar continua până la intersecția cu Strada Sportului, apoi ar face o viraj la dreapta până la intersecția cu Șoseaua Colentina, unde ar face o viraj la stânga.

Autobuzele ar circula pe Șoseaua Colentina până la intersecția cu Strada Doamna Ghica, unde ar face o viraj la stânga, trecând pe lângă noul pasaj inaugurat. Ele și-ar continua traseul pe Șoseaua Doamna Ghica până la Piața Delfinului. După intersecția cu Piața Delfinului, autobuzele 383 ar vira la dreapta pe Bulevardul Chișinău, îndreptându-se către Mega Mall. Traseul ar continua pe Șoseaua Iancului până aproape de intersecția cu Șoseaua Mihai Bravu (unde există o stație de metrou).

Există și o opțiune în cazul în care autobuzele nu pot face întoarcerea la intersecția cu Mihai Bravu. În acest caz, vehiculele STB ar putea face o viraj la dreapta de pe Șoseaua Iancului pe Strada Avrig. La capătul Străzii Avrig, ar putea vira la stânga pe Bulevardul Ferdinand, apoi din nou la stânga la intersecția cu Mihai Bravu. Pentru a vedea întreaga propunere pentru traseul liniei 383, puteți accesa link-ul AICI.

În comentarii, un bucureștean a oferit mai multe detalii despre importanța ca linia STB 383 să aibă capătul de linie în zona Baicului:

„Conform informațiilor mele, capătul a fost gândit la Baicului pentru că trebuie asigurat personalului de bord (șoferilor) un spațiu unde să poată parca mașinile pentru timpii de odihnă. Tot la Baicului există un grup sanitar și o cabină pentru controlorii de linie (dispecerul care semnează foaia șoferului). O linie de autobuz trebuie să aibă la cel puțin un capăt al ei aceste condiții. Iar aceste condiții există la Baicului. Acesta este motivul pentru care și linia 382 întoarce de la înființare acolo (de pe vremea când se numea 682). Dacă noua linie 383 ar întoarce pe Mihai Bravu cum sugerați dumneavoastră, nu s-ar putea asigura condițiile minime de muncă pentru șoferi”, a scris Costin F.

Vezi si alte articole...