miercuri, decembrie 4, 2024

Veste bună pentru șoferi! De la sfârșitul lunii martie, vor putea circula din nou pe Podul Grant

Din OrasVeste bună pentru șoferi! De la sfârșitul lunii martie, vor putea circula din nou pe Podul Grant

 Începând cu sfârșitul lunii martie, șoferii vor putea circula din nou pe Podul Grant, în direcția spre Strada Turda, după 5 luni de haos în trafic. Lucrările pe acest tronson au început în octombrie 2023, iar conducătorii auto au avut de suferit din cauza congestionării traficului din zonă.

Cu toate acestea, există și o veste mai puțin bună pentru cei care tranzitează zona: circulația pe prima bandă a sensului opus va fi restricționată câteva ore pe zi. Șoferii care trebuie să treacă prin zona Podului Grant au avut de suferit de nenumărate ori din cauza acestei situații. Începând cu luna octombrie și până în prezent, au petrecut ore în șir în traficul infernal. Pasajul Basarab a trebuit să preia cele 10.000 de mașini care circulau, în mod normal, pe Podul Grant, însă acum șoferii stau în coloană mai mult pe Basarab. În fiecare zi, aproximativ 60.000 de autoturisme tranzitează această zonă.

Potrivit observatornews.ro, la finalul lunii martie, circulația va fi deblocată și pe sensul Crângași – Turda.

Lucrările sunt finalizate în proporție de 85-90%. În prezent, pe Podul Grant, în direcția spre Turda, se desfășoară ultimele operațiuni la șina de tramvai. De la data de sâmbătă, 9 martie, va fi turnat ultimul strat de asfalt. După ce acesta se va usca, în aproximativ 14 zile, vor fi trasate și marcajele rutiere, iar șoferii vor putea circula liber pe acest tronson.

„Lucrările sunt în proporție de peste 85, chiar 90% terminate pe acest segment. La sfârșitul lunii vom da în circulație sensul Crângași – Turda”, precizează Marian Bârgău, directorul Administrației Străzilor București, conform sursei citate.

Managerul proiectului afirmă că lucrările desfășurate la Podul Grant, pe partea opusă, sunt menite să asigure siguranța circulației.

„Lucrările de pe partea cealaltă sunt preponderent pentru siguranţa circulaţiei, în speţă schimbarea parapetului direcţional, a celui pietonal şi cosmetizări ale grinzii de parapet. Estimăm că în cursul acestui an, până la finalul lui să reuşim să fim aproape gata dacă nu chiar în totalitate”, declară George Manta.

În același timp, lucrările de consolidare sunt finalizate în proporție de 60%. Cu toate acestea, Primăria Municipiului București a acumulat datorii către constructor.

„Nu am putut să facem plățile în totalitate ceea ce constructorul a lucrat. Au fost făcute plăți și anul acesta, anul trecut s-au plătit aproximativ 3 milioane, anul acesta vreo 10 milioane de lei”, a precizat Marian Bârgău, director Administrația Străzilor București.

Până în prezent, autoritățile municipale au achitat 13 milioane de lei din totalul de 64 de milioane de lei. Pentru a putea continua plata facturilor restante, este necesar să fie aprobat un nou proiect de buget în Consiliul General al Primăriei Generale.

 

Vezi si alte articole...