miercuri, februarie 28, 2024

Vitamina A și rolul său în procesul de creștere a copiilor

MedicalVitamina A și rolul său în procesul de creștere a copiilor

Vitamina A este o vitamină solubilă în grăsimi care joacă un rol important în multe procese din organism, inclusiv în procesul de creștere.

În cazul copiilor, vitamina A este esențială pentru:

Vedere: Vitamina A este necesară pentru dezvoltarea și funcționarea normală a ochilor. O deficiență de vitamina A poate duce la probleme de vedere, inclusiv xeroftalmie (ochi uscați), keratomalacie (cornee deteriorate) și chiar orbire.

Sistemul imunitar: Vitamina A ajută la menținerea unui sistem imunitar sănătos, care este esențial pentru a lupta împotriva infecțiilor. O deficiență de vitamina A poate crește riscul de infecții, cum ar fi pneumonia, diareea și malaria.

Creșterea și dezvoltarea: Vitamina A este necesară pentru creșterea și dezvoltarea normală a oaselor, țesuturilor și organelor. O deficiență de vitamina A poate duce la întârzieri în creștere și dezvoltare.

Necesarul zilnic de vitamina A pentru copii variază în funcție de vârstă:

Sugari (0-6 luni): 400 micrograme (mcg)

Copii mici (7-12 luni): 500 mcg

Copii (1-3 ani): 300 mcg

Copii (4-8 ani): 400 mcg

Adolescenți (9-13 ani): 600 mcg

Adolescenți (14-18 ani): 800 mcg

Sursele alimentare bogate în vitamina A includ:

Carnea: ficatul, carnea de vită, carnea de porc, carnea de pasăre

Peștele: somonul, tonul, sardinele

Ouăle

Produsele lactate: laptele, brânza, iaurtul

Legumele proaspete: morcovii, dovleceii, ardeii roșii, kale

Fructe: mango, papaya, portocale, caise

Este important ca micuții să consume o dietă variată, care să includă o varietate de alimente bogate în vitamina A. Iată câteva sfaturi pentru a ajuta copiii să consume mai multă vitamina A:

Includeți în meniul micuților de la micul dejun, prânz sau cină morcovi.

Adăugați dovlecei sau ardei roșii în mâncărurile preferate ale copilului.

Gătiți-i somon sau ton la cuptor sau la grătar.

Oferiți-i copilului  un pahar de lapte sau iaurt la fiecare masă.

Determinați copilul să mănânce fructe proaspete ca gustare.

Rețineți! În cazul în care copilul nu asimilează suficientă vitamina A,  luați legătură cu medicul pentru a vă recomanda un supliment alimentar.

Vezi si alte articole...