Chinezii de la Xiaomi Corp. au început să comercializeze primul său automobil electric, iar internauții spun că acesta este o combinație de Tesla și Porsche, ca aspect exterior. Mașina care se numește Xiaomi SU7 poate avea succes pe o piață foarte agresivă unde gigantul american Apple Inc. nu a avut succes, transmite Bloomberg.
Lei Jun, co-fondatorul Xiaomi, a prezentat joi seara strategia companiei pe piața automobilelor electrice, strategie care începe cu modelul de bază SU7 care costă 215.900 de yuani (29.900 de dolari) și poate ajunge până la 299.900 de yuani pentru modelul SU7 Max.
Xiaomi intenționează să înceapă să livreze automobile la finalul lunii aprilie și oferă stimulente pentru cei care fac rapid comenzi.
Aceste vehicule sunt punctul culminant al unui program care durează de mai mulți ani și care a costat 10 miliarde de dolari. La fel ca și Apple în SUA, Xiaomi a văzut o oportunitate în extinderea pe piața automobilelor electrice într-un moment în care automobilele adaugă din ce în ce mai multe electronice și conectivitate, însă Apple a renunțat la proiectul automobilului său în luna februarie, în timp ce firma chineză a decis să meargă mai departe.
„Nu mă așteptam ca Apple să abandoneze”, a spus Lei Jun la evenimentul de lansare a gamei Xiaomi SU7. După ce a oferit o serie de detalii cu privire la designul și ingineria primelor automobile electrice marca Xiaomi, de la cele nouă variante de culoare și până la torpedoul prietenos cu laptop-ul,
Lei Jun a revenit la subiectul rivalului american. „Xiaomi va oferi suport și utilizatorilor de Apple”, a subliniat Lei Jun.
Ce se întâmplă cu mașina electrică în lume
Piața globală a automobilelor electrice, odată un sector cu o creștere explozivă cu oportunități de subvenții importante, a devenit una extrem de competitivă.
Tesla și BYD Co. domină piața din China, cea mai mare piață la nivel mondial, și în prezent s-au angajat într-un război al prețurilor care pune presiuni asupra jucătorilor mai mici.
Xiaomi lucrează de mai mulți ani la un automobil electric
Mii de ingineri au fost implicați în dezvoltarea sedan-ului SU7 iar investițiile în acest proiect au depășit 1,4 miliarde de dolari. Prin acest produs, gigantul chinez din domeniul tehnologiei vrea să cucerească o cotă importantă din piața automobilelor electrice și să concureze cu liderul Tesla.