Ei nu pot estima dimensiunea unei colecții, înălțimea camerei în care se află, sau trecerea timpului. Au dificultăți în procesarea informațiilor numerice la un nivel de bază, deoarece, pentru o persoană cu discalculie, numerele sunt un concept abstract.
Deși această problemă începe să atragă atenția, multe cazuri rămân nediagnosticate din cauza lipsei de conștientizare și a unor instrumente de diagnosticare adecvate.
-articolul continuă după recomandare-
14 localități din județul Olt sub monitorizarea DSVSA, după apariţia gripei aviare în România
În Polonia, un copil este adesea identificat încă de la o vârstă fragedă ca fiind „expus riscului” de discalculie; cu toate acestea, diagnosticele oficiale se pun de obicei numai după finalizarea studiilor primare, ceea ce poate împiedica intervenția la timp.
„Persoanele cu discalculie au o inteligența normală, sau chiar peste medie. Acești copii sunt excepțional de talentați, de exemplu, din punct de vedere artistic sau în ceea ce privește învățarea limbilor străine. Slăbiciunea lor rămâne doar matematica”, explică, pentru Newsweek Polonia, Małgorzata Gut, neurobiolog și psiholog specializat în relațiile numerice, spațiale și mentale ale reprezentării numerelor la copii și adulți și în baza lor neuronală.