Uzina Dacia de la Mioveni urmează să dea afară aproximativ 900 de angajați. Compania își va reduce producția cu 165 de vehicule pe zi, potrivit Profit.
Viorel Ungureanu, lider de sindicat la Dacia, a primit o confirmare din partea conducerii companiei că se intenționează reducerea producției începând cu luna ianuarie a anului viitor.
„Conducerea ne-a comunicat în timpul primelor întâlniri pe marginea noului contract colectiv de muncă faptul că intenționează să reducă producția de vehicule începând din luna ianuarie. Este vorba despre un impact de 165 vehicule pe zi, situație care va conduce la o reducere de personal de circa 900 de persoane.
Ne-au transmis că într-o primă fază va fi vorba despre încetarea contractelor pe perioadă determinată, cu posibilitatea extinderii concedierilor și la contractele pe perioadă nedeterminată. Apoi apoi ar putea fi făcute și concedieri voluntare dacă va fi cazul. Perioada vizată pentru reducere s-ar putea prelungi până în luna august, la momentul derulării perioadei de concedii.
Din punctul nostru de vedere este inacceptabil, imapctul este foarte mare asupra noastră și am cerut conducerii să avem o întâlnire. Ni s-a transmis că va fi organizată o întâlnire în cel mai scurt timp posibil”, a declarat Ungureanu pentru Profit.
Volumul de vehicule menționat de liderul de sindicat reprezintă ceva mai mult de 10% din producția zilnică de mașini, în condițiile în care uzina din Mioveni produce până la 1390 de vehicule în 24 de ore.
Volumul de vehicule menționat de liderul de sindicat reprezintă ceva mai mult de 10% din producția zilnică de mașini. Uzina din Mioveni produce până la 1390 de vehicule în 24 de ore.
Sindicaliștii de la Dacia ar fi puternic afectați de decizie
Sindicatul Autoturisme Dacia și-a exprimat îngijorarea față de intenția conducerii de a scădea producția cu peste 10%.
Conform sindicaliștilor, măsura ar fi o lovitură directă pentru stabilitatea miilor de oameni care depind de această uzină. Totodată, ar afecta grav întreaga comunitate locală.
„Dacia nu este doar o fabrică. Este pilonul pe care s-a construit Argeșul și un motor esențial al economiei naționale.
Orice reducere a activității de producție înseamnă familii puse în pericol, viitor nesigur și o comunitate întreagă afectată. Nu putem permite ca stabilitatea oamenilor să fie pusă la risc!”, se arată în documentul Sindicatului Autoturisme Dacia. Acesta a fost transmis directorului Mihai Bordeanu și semnat de către liderul de sindicat, Viorel Ungureanu.
