Primăria Capitalei anunță atribuirea contractului pentru reabilitarea unui nou tronson de șină de tramvai în București. Există 50 de kilometri de șine de tramvai în Capitală care necesită reabilitare.
Tronsonul pentru care s-a atribuit contractul, anunțat astăzi de municipalitate, are o lungime de 6,7 km de cale dublă de rulare, pe care circulă tramvaiele 24 și 25. Șantierul va cuprinde următoarele artere: strada Sfântul Constantin, strada Ionel Perlea, strada Grigore Cobălcescu, traseul de pe Bulevardul Ion Mihăilescu, Calea Griviței, Bulevardul Bucureștii Noi, Bulevardul Gloriei și terminalul de la strada Piatra Morii. Acest contract face parte dintr-un proiect de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din București.
Primul șantier a fost deschis în această primăvară, pe traseul liniei 5, cuprinzând 4,25 km între Șoseaua Ștefan cel Mare și Podul Băneasa.
Pentru celelalte lucrări, Nicușor Dan promite atribuirea contractelor de execuție în cel mai scurt timp.
„Din acest proiect, ne apropiem de final cu proiectarea și urmează să demarăm execuția lucrărilor pentru 17,3 km, iar pentru restul vom atribui contractele de execuție în cel mai scurt timp”.
Nicușor Dan afirmă că, dacă va fi reales în funcția de primar general al capitalei, prioritatea sa principală va fi fluidizarea traficului din București, conform declarațiilor pentru Gândul.
El susține că problema aglomerației din Capitală poate fi soluționată prin reabilitarea liniilor de tramvai și implementarea semaforizării inteligente.
Nicușor Dan menționează acum că nu vor mai exista linii de tramvai nemodernizate în București (despre care, totuși, a mai făcut această promisiune. În 2022, declara că „peste 2 ani, Bucureștiul nu va mai avea linii de tramvai nemodernizate”). În plus, acum promite că în trei sau patru ani, 500 de intersecții vor fi dotate cu semaforizare inteligentă.
„Miza mare este traficul. Am semnat contractele pentru 50 de km de reabilitare linie de tramvai. Deci nu vom mai avea linii de tramvai care să fie nemodernizate în București. Asta înseamnă viteza. Am semnat contractul pentru semaforizare inteligentă. Deci în 3 – 4 ani o să avem 500 de intersecții cu camere video care să fie conectate la serverul central”.
Primarul general mai angajează că, într-un eventual al doilea mandat al său, linia de tramvai de la Piața Unirii va fi extinsă, iar întreaga flotă de tramvaie va fi înlocuită complet.