vineri, iulie 26, 2024

A fost semnat contractul pentru achiziționarea a 62 de rame electrice regionale

Din OrasA fost semnat contractul pentru achiziționarea a 62 de rame electrice regionale

La data de 30 ianuarie, a fost încheiat contractul pentru cea mai amplă achiziție din domeniul feroviar, respectiv 62 de rame electrice regionale (RE-R) destinate trenurilor metropolitane cu parcurgere scurtă, conform anunțului făcut de Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat al Ministerului Transporturilor.

Contractul pentru procurarea celor 62 de rame electrice a fost semnat cu firma POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA, după cum a menționat Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook. Achiziția este structurată în 3 loturi, după cum urmează:

20 de trenuri electrice destinate rutelor:

București Nord – Ploiești Sud – Adjud

Iași – Pașcani – Suceava

Bacău – Pașcani Valoarea acestui lot se ridică la 960 de milioane de lei.

23 de trenuri electrice pentru rutele:

Brașov – Gheorgheni

Arad – Timișoara – Caransebeș

Huedin – Cluj – Bistrița. Valoarea celui de-al doilea lot este de 1,13 miliarde de lei.

19 trenuri electrice destinate rutelor:

București Nord – Ploiești Vest – Brașov

București Nord – Roșiori

București Nord – București Obor/Fundulea

Constanța – Fetești. Valoarea celui de-al treilea lot este de 931 de milioane de lei.

„Aceste rame vor reprezenta coloana vertebrală a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători”.

Irinel Ionel Scrioșteanu a oferit și informații referitoare la caracteristicile tehnice ale noilor trenuri. Viteza maximă de deplasare a acestor trenuri este de până la 160 km/h, oferind 224 de locuri pentru pasageri și facilități pentru persoanele cu dizabilități. De asemenea, acestea dispun de spații dedicate pentru biciclete, sisteme digitale de informare a călătorilor, prize de încărcare, inclusiv USB, și furnizează acces la internet Wi-Fi. În cadrul contractului, pe lângă achiziția ramelor electrice, sunt incluse și serviciile de mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea prelungirii până la 30 de ani prin încheierea unui act adițional.

Livrarea trenurilor se va desfășura într-un interval de 24 de luni pentru prima ramă și 36 de luni pentru ultima ramă, cu termene cuprinse între începutul anului 2026 și începutul anului 2027. Finanțarea pentru această achiziție provine din fonduri europene nerambursabile, prin intermediul Programului Transport 2021-2027.

În ultima perioadă, au fost contractate în total 119 trenuri electrice pentru România, conform informațiilor furnizate de către Scrioșteanu.

„(…) din discuțiile pe care le-am avut cu conducerea ARF, urmează noi proceduri de licitație pentru achiziții de material rulant (trenuri și locomotive)”.

Vezi si alte articole...