miercuri, februarie 21, 2024

Adio birocrație! Vezi ce a declarat Ministrul Digitalizării

ActualitateAdio birocrație! Vezi ce a declarat Ministrul Digitalizării

Vin vești importante din partea autorităților. De la 1 Iulie se va renunța la clasicul dosar cu șină. În plus, funcționarii nu vor mai avea voie să solicite copii după actele emise de stat.

IATĂ DECLARAȚIA LUI SEBASTIAN BURDUJA, MINISTRUL DIGITALIZĂRII

”Sunt două legi. Legea Tuţă de acum un an şi legea nouă pe 2023, legea mea, împreună cu George Tuţă şi alţi câţiva colegi prin care noi am interzis copiile după acte oficiale. Prima lege le-a interzis doar la nivel central şi, în mod normal, acum agenţii, ministere de nivel naţional, central nu au voie să ceară copii după acte.

Legea iniţiată de mine le-a extins la toate nivelurile: nivelul local, nivelul companiilor de utilităţi, universităţi. Orice entitate care prestează un serviciu public, din 1 iulie, că acesta este termenul de implementare, nu are voie să ceară copii după acte emise de statul român, nu are voie să ne trimită la xerox-uri din incintă şi, de asemenea, nu are voie să solicite dosar cu şină sau produse de papetărie.”

Se precizează că până în 2026 se va implementa cloudul guvernamental și Platforma Națională de Interoperabilitate prin care instituțiile vor comunica între ele.

Până când se vor aproba aceste proiecte, legea se va aplica în continuare, iar cetățenilor nu li se vor mai cere copii după acte, spune Burduja. Astfel, aceștia vor prezenta originalele și funcționarul va realiza copierea actelor.

În plus, din luna mai urmează să beneficiem de o aplicație prin care funcționarii pot verifica identitatea.

”Era nevoie şi e încă nevoie de acest pas să venim în faţa unui funcţionar public şi să ne certifice identitatea împreună cu cartea noastră de identitate. Din luna mai vom avea o aplicaţie nouă eRO-ID care va însemna că vom face o poză la cartea de identitate, ne vom face nouă o poză, vom face un video cu noi şi împrejurimile, să nu fie un deep-fake, să nu fim constrânşi.

Un funcţionar de la Autoritatea pentru Digitalizarea României ne va valida aceste trei elemente şi ne va emite un utilizator şi o parolă, fără să mai trebuiască să mergem la ghişeu pentru a primi aceste credenţiale”, a încheiat Ministrul Digitalizării Sebastian Burduja.

Vezi si alte articole...