După un control extins, ANPC anunță intenția de a închide magazinul Selgros Băneasa din București pentru o perioadă de 6 sau 12 luni. Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au efectuat verificări la întregul lanț de magazine, iar sancțiunile aplicate până în prezent totalizează 650.000 de lei.
Neregulile depistate includ prezența fructelor și legumelor alterate, expirarea produselor, precum și frigidere cu praf și rugina. ANPC a comunicat miercuri, printr-un comunicat de presă, că au fost inspectate cele 23 de magazine ale Selgros Cash&Carry SRL din România într-o acțiune desfășurată pe 29 ianuarie, cu scopul de a verifica respectarea prevederilor legale în domeniu.
Comisarii ANPC au descoperit numeroase nereguli și, în urma acestora, au aplicat sancțiuni în valoare totală de 650.000 de lei, iar produse alimentare neconforme în valoare de 45.000 de lei au fost oprite definitiv de la vânzare.
În cadrul măsurilor luate, agregatele frigorifice ale magazinului Selgros Oradea au fost temporar închise până la remedierea deficiențelor, iar magazinul din municipiul Iași a fost închis pentru o perioadă de până la șase luni.
ANPC anunță că propune închiderea magazinului Selgros Băneasa din București pentru o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni. În plus, s-a sugerat emiterea unei decizii de încetare a practicii comerciale incorecte pentru trei magazine din țară.
„Am demarat o nouă acțiune de verificare a marilor rețele comerciale.Vom îndesi controalele și vom lua măsuri din ce în ce mai ferme, până vom avea pe piață aceeași calitate a produselor cu cele aflate pe rafturile magazinelor din vestul Europei. Am mai spus: nu suntem consumatori europeni de mâna a doua!”, a declarat Horia Constantinescu, șeful ANPC, conform News.ro.
Principalele nereguli constatate de comisarii ANPC în cadrul verificărilor efectuate la lanțul de magazine Selgros includ:
Comercializarea legumelor și fructelor deteriorate, care nu respectă indicațiile de calitate de pe etichetă, inclusiv diferențe de calibru.
Comercializarea produselor preambalate care nu respectă cantitatea netă indicată pe etichetă.
Lipsa afișării în zona gastronomiei a listei ingredientelor, a valorii nutriționale, a alergenilor, a greutății produselor și a informației privind proveniența din produse congelate, atunci când este cazul.
Comercializarea produselor congelate cu acumulări masive de gheață și arsuri de congelare.
Nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea și servirea produselor.
Condiții necorespunzătoare de lucru în zona de carmangerie, inclusiv camere de tranșare și depozitare afectate de exfolieri de vopsea, pete de mucegai, murdărie pe pereți și rugina.
Folosirea agregatelor frigorifice cu acumulare de praf, rugină și alte impurități.
Comercializarea produselor din carne cu acumulare de lichid în interiorul ambalajului.
Comercializarea produselor alimentare cu ambalaje deteriorate și a ouălor de consum cu coajă crăpată sau spartă.
Folosirea pilelor pentru ascuțit cuțite cu depuneri de rugină sau cuțite neprofesionale.
Lipsa menționării compoziției fibroase traduse în limba română pentru produsele textile sau din piele.
Comercializarea produselor din pește și a peștelui proaspăt fără a fi acoperite cu fulgi de gheață.
Alte probleme identificate de ANPC includ depozitarea produselor destinate neutralizării în același spațiu cu produsele conforme, igienizare necorespunzătoare, existența resturilor de produse pe paviment în spațiul comercial, lipsa evidenței privind producția de produse de patiserie coapte în unitate, utilizarea echipamentelor de coacere cu depuneri de rugină și resturi alimentare, depozitarea produselor fără elemente de identificare, lipsa cântarelor verificate metrologic în zona gastronomiei și nerespectarea regimului promoțiilor.