luni, mai 20, 2024

Acord strategic de colaborare între Romarm și un producător american de drone militare și civile

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, prin intermediul...

Europa, sub tot mai multe amenințări. Ce conflicte vor lovi „Bătrânul Continent”

Afirmația retorică a președintelui francez Emmanuel Macron,...

Astra TransCarpatic și-a cumpărat un tren nou din China

EconomieAstra TransCarpatic și-a cumpărat un tren nou din China

Trenul din imagini, este al Astra TransCarpatic, și este primul dintr-o flotă ce va crește constant în următorii ani. Rama merge pe direcția București Băneasa – Gara de Nord și este produsă de chinezii de la CRRC Sifang SFEMU.

Operatorul de transport feroviar de călători Astra TransCarpatic a achiziționat un tren nou de la compania chineză CRRC Sifang, pe care speră să îl introducă în circulație chiar în 2024. Noul tren urmează să primească avizele necesare de la autoritățile române de specialitate în următoarele luni.

Informația conform căreia Astra TransCarpatic achiziționează material rulant nou de la CRRC Sifang a fost publicată inițial de România Feroviară.

tren nou produs în China pentru Astra TransCarpatic
tren nou produs în China pentru Astra TransCarpatic

„Prototipul din imagine este CRRC Sifang SFEMU EU01 care a fost acreditat ISV – declarație intermediară de verificare pentru certificarea TSI, certificare TSI pe românește ȘTI(Specificații Tehnice pentru Interoperabilitate) pentru circulația feroviară la nivel European pe cai ferate convenționale. Modelul Sifang SFEMU EU01 este modelul cu care compania CRRC a participat la licitația organizată de Autoritatea pentru Reforma Feroviară, licitație câștigată ulterior de Alstom”, a menționat sursa citată.

România Feroviară mai scrie că noua ramă electrică este deja în vamă (portul Constanța).

Astra aduce primul tren chinezesc în România

Astra Vagoane Călători a participat la mai multe licitații din România în asociere cu producătorul chinez, inclusiv la licitația pentru 100 de tramvaie din București.

Producătorul chinez fusese declarat câștigător în cazul unor proceduri pentru rame electrice ale ARF, însă acesta n-a mai intrat pe piața locală în urma contestațiilor și anulărilor din instanță, dar și din cauză că a fost interzisă, între timp, participarea companiilor chineze la licitațiile din România.

Vezi si alte articole...