vineri, decembrie 6, 2024

Ce a pățit o bucureșteancă care a plătit călătoria STB cu ajutorul aplicației 24Pay

Din OrasCe a pățit o bucureșteancă care a plătit călătoria STB cu ajutorul aplicației 24Pay

O femeie din București a plătit călătoria cu autobuzul STB prin intermediul aplicației 24Pay, dar a primit totuși o amendă. Ce s-a întâmplat? Ea a cumpărat biletul prin aplicație la urcarea în autobuz, când controlorii deja începuseră să verifice călătorii. Aceasta a povestit experiența prin intermediul unei postări pe Facebook cu titlul „Cum e să plătești călătoria cu STB și să iei amendă”.

Titlul postării arată așa: “Despre cum sa fi platit călătorie și tot să-ți iei amendă”.

O femeie din București a povestit că în decembrie 2022, a cumpărat un bilet prin aplicația 24Pay la urcarea în autobuz. Însă controlorii au spus că ea a primit o amendă deoarece plata ar fi trebuit să se facă înainte de urcare. Ea nu știa această regulă și a crezut că e suficient să cumpere biletul la urcare din cauza faptului că nu știa exact când va sosi autobuzul. Aceasta a dus la amendarea ei.

Pe data de 10 decembrie mă urc în STB, controlul deja existent înăuntru, îmi achiziționez bilet din aplicația 24PAY (cum fac de doi ani incoace), sunt verificată și sunt anunțată că voi primi amendă.
Întreb motivul. Răspuns: „deși aplicația spune în secțiunea Istoric faptul că biletul tocmai a fost achiziționat (data + ora exacte), codul QR emis, deci plata în sine, nu se sincronizează instant cu băncile BT (banca ce susține aplicația), respectiv cu a mea (ING). Că plata trebuia făcută dinainte de urcarea în autobuz.”
Concluzionez sarcastic: „deci cele 90 de minute alocate celor 3 lei, sunt pentru așteptare, nu pentru mers cu autobuzul..
Ideea e că dacă plecam de langa dansele, cu siguranța că mi-am făcut datoria de cetățean responsabil, înțeleg că mi se făcea poprire de 500 lei de pe card, deoarece softul folosit de controlori face asta automat (emite amenda, se relaționează cu cardul salvat în aplicație etc), spune bucureșteanca pe pagina de Facebook.
 

Postarea femeii pe pagina Facebook Reclamații STB (fostul RATB) București a generat comentarii din partea publicului. Unele dintre acestea sunt:

  • „Am pățit la fel astăzi. Însă nu mi-au cerut niciun act de identitate, doar în baza biletului luat pe 24pay. Ați primit între timp amenda?”- R.M.
  • „Cum să vă oprească banii de pe card automat? Cine v-a spus? Nu au voie”- F.U.

Un alt bucureștean a povestit despre propria sa experiență joi, 2 februarie 2022, pe pagina de Facebook Reclamații STB (fostul RATB) București. Acesta a cumpărat biletul la urcarea în autobuz, însă controlorii i-au spus că nu este valabil. Postarea bărbatului sună astfel:

 
Salutare. Am urcat în autobuz vorbind la telefon și când s-au închis ușile, am întrat pe 24pay să îmi iau bilet. Toate bune și frumoase, i-am dat sa îl scaneze, spunându-mi că nu este valabil, trebuia să îl iau fiind deja în stație și că voi primi amendă de 500 de lei, ei doar scanând biletul. Menționez că nu s-a întocmit niciun proces verbal. Care sunt șansele să fie pe bune?

Bucureștenii sunt într-o dilemă legată de momentul trimiterii SMS-ului. Ei întreabă dacă trebuie să îl trimită înainte sau după urcarea în autobuz. Pe pagina de Facebook Reclamații STB (fostul RATB) București, oamenii au răspuns la întrebarea unui bărbat care și-a cumpărat biletul la intrarea în autobuz, spunându-i că nu va primi amendă dacă nu a semnat niciun proces verbal. Mihaela Stoica, directorul comercial al STB, le-a oferit un răspuns.

SMS se trimite înainte sau la urcarea în mijlocul de transport. Având în vedere timpul scurt între stații, transmiterea SMS după plecarea vehiculul este permisă câtă vreme echipele de control nu incep verificările, astfel s-ar crea diferentiere între cei care validează și cei care utilizează canale alternative de plată.

Indicat este să trimiteți SMS-ul înainte de a urca în autobuz, deoarece controlorii nu vor lua în considerare persoanele care l-au trimis după urcare.

Vezi si alte articole...