sâmbătă, aprilie 13, 2024

Droguri în showbiz. Natalia Mateuț, audiată la DIICOT

Natalia Mateuț, starleta de la Xtra Night...

Monica Macovei a fost condamnată, pentru accidentul de la Mangalia. Ce urmează acum

Monica Macovei a fost condamnată, pentru accidentul...

Compania Agroserv Măriuţa, care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, pierderi în creştere de 2,3 milioane de lei, dar estimează că revine pe profit în acest an

EconomieCompania Agroserv Măriuţa, care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, pierderi în creştere de 2,3 milioane de lei, dar estimează că revine pe profit în acest an

”Agroserv Măriuţa (BVB: MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 80 de milioane de lei în 2023, o creştere de 10% faţă de 2022, şi un rezultat operaţional de 4,3 milioane de lei, o majorare cu 27% comparativ cu anul precedent. În contextul provocărilor din sectorul agricol şi cel alimentar, compania a înregistrat o pierdere netă de 2,3 milioane de lei, faţă de pierderea netă de 1,9 milioane de lei din 2022”, anunţă compania.

Pentru anul 2024, conform bugetului de venituri şi cheltuieli propus de companie, Agroserv Măriuţa vizează o cifră de afaceri de 89,5 milioane de lei, cu o marjă brută de 26,1 milioane de lei, EBITDA de 19,3 milioane de lei şi un profit net de 703.000 de lei.

„Anul 2023 a fost o perioadă a contrastelor pentru compania noastră, care a înregistrat creşteri la nivelul vânzărilor, dar, pe fondul numeroaselor provocări, profitabilitatea a fost afectată, finalizând anul departe de obiectivele pe care ni le stabilisem. Fabrica de procesare a ajuns în 2023 să genereze 69% din totalul cifrei de afaceri, ca urmare a unei creşteri de 29% faţă de nivelul din 2022, datorită mixului de produse vândute. Acest avans a fost influenţat negativ de anumite modificări legislative cu impact asupra industriei alimentare, la care s-a adăugat şi inflaţia, în special în prima parte a anului. Pentru al doilea an la rând, seceta a avut un impact major asupra agriculturii, cea mai afectată fiind cultura de porumb pentru boabe, care a înregistrat un grad de calamitate de 90%. Astfel, la nivelul activităţii vegetale, rezultatele din 2023 au reprezentat 46% din valoarea prognozată la începutul anului. În ceea ce priveşte ferma zootehnică, producţia totală de lapte a crescut, numărul de animale este stabil, iar procedurile şi practicile pe care le implementăm ne aduc rezultate pozitive în numărul de litri de lapte produs şi calitatea acestuia. Totuşi, profitabilitatea acestei linii de business a fost afectată semnificativ de evoluţia negativă a activităţii vegetale, prin care sunt furnizate furajele utilizate în fermă”, a declarat Cornel Dănilă, director general, Lăptăria cu Caimac.

În 2023, veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum şi de mărfuri au atins valoarea de 55 de milioane de lei, acestea având cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri, fiind în creştere cu 29% faţă de anul 2022. Compania a procesat peste 8 milioane de litri de lapte în fabrică, o creştere cu 1% faţă de anul precedent. În 2023, veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 7,4 milioane de lei, în scădere cu 48%, în contextul unei producţii mai mici pe hectar, cauzate de secetă. În urma cultivării unei suprafeţe de puţin peste 2.500 ha, compania a înregistrat o producţie totală de 18.830 tone, din care cultura de porumb însilozat a reprezentat 53% această producţie, grâu – 23%, lucernă – 11%, rapiţă – 10% şi porumb – 3%.

În ceea ce priveşte ferma zootehnică, veniturile generate de această divizie în 2023 s-au ridicat la 17,6 milioane de lei, o creştere de 20% comparativ cu anul precedent, în principal datorită vânzării de lapte crud, de 13,3 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de aproximativ 3 milioane de lei. De asemenea, producţia totală de lapte a fost de aproximativ 14 milioane de litri, în creştere faţă de 2022, fabrica utilizând 57% din această cantitate, similar anului anterior.

„Pentru anul 2024, avem în plan dezvoltarea portofoliului de produse al Lăptăriei cu Caimac prin lansarea unei game complet noi, efectuarea unor ajustări la nivelul portofoliului în funcţie de volume şi eficienţă în producţie, dar şi accesarea unei noi reţele de retail. De asemenea, intenţionăm să creştem competenţele echipei prin atragerea de talente şi dezvoltarea profesională a colegilor noştri. La nivelul activităţii vegetale, există premise pozitive pentru culturile de grâu şi rapiţă în ceea ce priveşte cantităţile care pot fi produse în 2024, cu toate că suntem pesimişti în legătură cu preţul acestora. În plus, producţia de lapte din acest început de an a ajuns la peste 44 de tone pe zi, cu o perspectivă a preţului laptelui crud mai stabilă comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În acest an, prioritatea noastră este readucerea companiei la profitabilitate, astfel că proiectele de investiţii, precum staţia de bio gaz şi cea de spălare a ambalajelor pentru refolosire, deşi rămân importante, vor fi demarate în cazul dezvoltării unor parteneriate strategice, în contextul lipsei fondurilor nerambursabile”, a adăugat Cornel Dănilă.

Agroserv Măriuţa este o companie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul bursier MILK ce desfăşoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creşterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania şi-a adăugat o noua arie de business şi anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obţinerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile.

Vezi si alte articole...