vineri, iulie 26, 2024

Direcția Evidența Populației București, program special pentru alegerile de pe 9 iunie

Din OrasDirecția Evidența Populației București, program special pentru alegerile de pe 9 iunie

Primăria Capitalei a comunicat că Direcția Evidența Populației București a stabilit un program special pentru alegerile din 9 iunie. A fost transmisă comunității informații cu privire la reglementări, astfel încât cei ai căror buletine de identitate expiră să poată vota.

„Vrei să îți exprimi votul la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European, respectiv, alegerile pentru autoritățile administrației publice locale? Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate, iar dacă a expirat, solicită un nou act de identitate la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor, în a cărui rază teritorială domiciliezi!”, declară PMB într-un comunicat.

Primăria Capitalei, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, a anunțat că îndrumă și coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor din sectoarele 1 – 6 și asigură condițiile necesare pentru buna desfășurare a procesului electoral.

În același timp, municipalitatea a informat că facilitează accesul bucureștenilor la exercitarea dreptului lor la vot, oferind un program adaptat pentru eliberarea actelor de identitate expirate, pierdute, furate sau deteriorate, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Programul pentru ziua de sâmbătă și duminică (8-9 iunie) este următorul: între orele 08:00 – 16:00 – în data de 08.06.2024 (sâmbătă), între orele 07:00 – 22:00 – în data de 09.06.2024 (duminică).

„Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului”, spune PMB.

Taxa pentru producerea și eliberarea buletinului este de 7 lei și se achită în funcție de sectorul în care locuiești:

Sectorul 1:

La Direcția Publică de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă Sector 1, se poate plăti online pe site-ul Ghișeul.ro, prin transfer bancar sau Internet Banking. Se poate achita și fizic la bănci, oficii poștale sau la:

Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 (Piața Amzei nr. 13, Sector 1, București);

Centrele Impozite și Taxe Locale Sector 1, la adresele: Calea Griviței nr. 208 – 210 și Str. Pajurei nr. 13, Sector 1, București;

Primăria Sectorului 1 București (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, București).

Sectorul 2:

La Direcția Publică de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă Sector 2, taxa se poate achita la toate oficiile poștale din sector, prin SMS la numărul scurt 7530, cu textul (S2CI7 pentru CI și S2CI1 pentru CIP), urmat de CNP.

Sectorul 3:

La Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3, taxa se achită la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor.

Sectorul 4:

La Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Sector 4, taxa se poate achita la toate oficiile poștale din sector și la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4. Se poate plăti și online, pe site-ul propriu al sectorului.

Sectorul 5:

La Direcția Evidența Persoanelor Sector 5, taxa se achită la toate oficiile poștale, la filialele CEC Bank din sector și la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 5. Se poate plăti și prin SMS, apelând numărul scurt 7530.

Sectorul 6:

La Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Sector 6, taxa se poate achita la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor.

„În situația în care nu pot fi prezentate certificate de stare civilă, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi 2 fotografii ¾ cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate, explică Primăria Capitalei”.

Vezi si alte articole...