Prin toată capitala sunt kilometri întregi de șină de tramvai cu grave probleme. Astfel, pe traseele STB tramvaiele circulă cu o viteză foarte mică întrucât dacă accelerează este foarte periculos pentru călători care și așa sunt zdruncinați în timpul mersului.
Șina de tramvai este un adevărat pericol public
Șina de tramvai de pe Bulevardul Basarabia este poate cel mai bun exemplu în acest sens.
Un membru al grupului de Facebook „Infotrafic București și Ilfov”, asociat site-ului infotraficromania.ro, a publicat imagini de acolo, dintr-o porțiune în care, practic, în drum se cască un hău:
Grija mare, că aici se rupe mașina. Bulevardul Basarabia, în fața restaurantului Ivans, a scris acesta.
După puțin timp, un alt membru al grupului Infotrafic București și Ilfov a scris că, pe acest bulevard, azi s-a și rupt o bucată de șină de tramvai:
Azi dimineață s-a rupt șina. Erau multe tramvaie blocate.
Pentru zeci de kilometri de cale ferată urbană din București reabilitarea este imperios necesară, iar Societatea de Transport București (STB) a promis că va cumpăra aproape 1.300 de tone de șină, un contract în valoare de peste două milioane de euro.
Contractul pentru reabilitarea liniilor de tramvai fost împărțit în două loturi, în funcție de tipurile de șine. La licitația pe care STB a deschis-o s-a înscris doar un ofertant, contractul fiind dat, la sfârșitul lui 2022, companiei austriece Voestalpine Rail Technology.