joi, februarie 6, 2025

La începutul lunii martie va fi semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă

Din OrasLa începutul lunii martie va fi semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a transmis că la începutul lunii martie va fi încheiat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate privind implementarea sistemului de semaforizare inteligentă.

Într-o apariție televizată la B1 TV, Nicușor Dan a fost întrebat despre proiectul semaforizării inteligente și despre stadiul în care se află acesta. Conform News.ro, el a făcut următoarele declarații:

„Am avut ghinion și achiziția pentru semaforizare inteligentă ne-a ținut blocați un an. Cel mai simplu era ca la fiecare trei săptămâni să mă duc cu presa după mine să mai inaugurez un semafor, dar asta nu rezolvă problema de sistem”.

Când a fost întrebat câte semafoare inteligente sunt în prezent în București, primarul Capitalei a dat următorul răspuns:

„Problema nu este să pui un semafor, un semafor, un semafor. Problema este să ai un sistem, un server central care să le dirijeze pe toate luând informații din toate intersecțiile. Ce am făcut noi, am făcut un studiu de prefezabilitate, adică o analiză a celor a 500 de intersecții, pe care nu o aveam, după care am scos în achiziție publică studiul de fezabilitate. Asta se întâmpla deja la începutul lui 2022. Achiziția s-a finalizat în final de 2022 și ghinionul a făcut că au fost mai multe contestații și că putem să semnăm numai acum. Puteam să-l semnăm în ianuarie, dar îl semnăm imediat ce avem buget, conform legii. La început de martie o să semnăm contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă”.

La mijlocul lunii ianuarie, Nicușor Dan a anunțat că Primăria Capitalei a obținut victoria la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) în legătură cu problema semaforizării inteligente din București.

„După un an de blocaje, CNSC a dat câștig de cauză Primăriei Capitalei în procedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru Sistemului de Semaforizare Inteligentă din Capitală (BTMS). Contractul va fi semnat în perioada următoare. Modernizarea sistemului de semaforizare inteligentă din București se realizează în patru etape distincte”.

Cele patru etape menționate de primar sunt după cum urmează:

Etapa I constă în modernizarea și reconfigurarea a 85 de intersecții, legate de 5 artere radiale importante care conectează ieșirile semnificative ale orașului cu zona centrală: Șoseaua Colentina, Șoseaua Alexandriei, Bd. Iuliu Maniu, Șoseaua București – Târgoviște, Șoseaua Berceni. Această etapă include și instalarea a 220 de stații de încărcare pentru mașini electrice în Capitală. Termenul stabilit pentru această etapă este de 110 zile.

Etapa II are ca obiectiv creșterea capacității centralei actuale de trafic; termenul prevăzut în contract pentru această etapă este de 60 de zile.

Etapa III implică modernizarea a aproximativ 185 de intersecții existente, incluse în sistemul actual BTMS, dar aflate în diverse stadii (fără conexiune prin fibră optică, bucle inductive nefuncționale etc.). Se iau în considerare noi soluții de detecție a vehiculelor (camere video, senzori magnetici etc.). Termenul contractului pentru această etapă este de 180 de zile.

Etapa IV constă în reabilitarea/modernizarea a unui număr de 194 de intersecții semaforizate existente și înrolarea acestora în sistemul actual BTMS, împreună cu 80 de intersecții sau treceri de pietoni nesemaforizate în prezent. Termenul final al acestei etape este de 180 de zile.

Primarul Dan menționează că finanțarea proiectului se va face prin PNRR și alte surse de finanțare nerambursabilă.

Vezi si alte articole...