vineri, iulie 19, 2024

Marți, 2 iulie 2024, în Capitală a ajuns încă un tramvai Imperio

Din OrasMarți, 2 iulie 2024, în Capitală a ajuns încă un tramvai Imperio

În curând, toate cele 100 de tramvaie noi achiziționate de Primăria Municipiului București vor fi în oraș: astăzi a fost livrat Imperio cu numărul 95, conform anunțului făcut de Stelian Bujduveanu. Acesta a specificat și pe ce linii au fost introduse noile vagoane.

Marți, 2 iulie 2024, a sosit în București un alt tramvai Imperio (fabricat de Astra Vagoane Arad), după cum a comunicat Stelian Bujduveanu prin intermediul unei postări pe pagina sa de Facebook. În prezent, Bucureștiul dispune de un total de 95 de tramvaie noi, care sunt în circulație pe 6 linii din oraș. Noile vehicule de transport public de suprafață sunt active pe următoarele trasee: Linia 1, Linia 10, Linia 25, Linia 32, Linia 41, Linia 21 (va fi reintrodusă în perioada următoare).

Bujduveanu a informat locuitorii că după finalizarea lucrărilor de reabilitare a căilor de rulare din Capitală, tramvaiele vor fi integrate și pe alte rute.

„După reabilitarea infrastructurii de tramvai, acestea vor circula și pe alte linii din Capitală”.

Deci, în prezent, mai trebuie să ajungă în București doar 5 vagoane. Valoarea contractului pentru achiziționarea acestor noi vehicule din flota STB se ridică la aproximativ 1.04 miliarde lei. Noile tramvaie sunt în circulație în oraș de 2 ani, primul fiind livrat de Astra Vagoane Arad în 2022. Până la sfârșitul anului 2022, Bucureștiul avea un total de 17 vagoane Imperio, toate fiind introduse pe linia de metrou ușor 41. Ultimele vagoane pe care PMB trebuie să le mai primească ar trebui să fie livrate până la sfârșitul lunii iulie 2024; totuși, rămâne de văzut dacă acest termen va fi respectat.

Imperio a întâmpinat inițial anumite dificultăți, inclusiv faptul că unele locuri nu erau pregătite pentru dimensiunea lor și probleme cu trecerea reciprocă a tramvaielor pe unele trasee. De asemenea, după introducerea lor în circulație, s-a impus necesitatea prelungirii peronelor în anumite zone, pentru că cele existente inițial erau prea scurte pentru tramvaiele cu o lungime de 36 de metri.

Vezi si alte articole...