luni, mai 20, 2024

Acord strategic de colaborare între Romarm și un producător american de drone militare și civile

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, prin intermediul...

Europa, sub tot mai multe amenințări. Ce conflicte vor lovi „Bătrânul Continent”

Afirmația retorică a președintelui francez Emmanuel Macron,...

Ministrul Mediului, nefericit că poporul cumpără mai puține mașini electrice

EconomieMinistrul Mediului, nefericit că poporul cumpără mai puține mașini electrice

Ministrul Mediului este nefericit că cetățenii nu prea mai cumpără mașini electrice, după ce, anul trecut, Ministerul Finanțelor a decis să înjumătățească, la 5.000 de euro, valoarea ajutorului acordat din banii contribuabililor pentru achiziția unor astfel de vehicule considerate nepoluante.

Din această cauză, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a spus că sumele neconsumate în programul „Rabla Plus” pentru persoane fizice vor fi direcţionate către secţiunea persoanelor juridice.

„La nivel mondial există o dinamică foarte accentuată în ceea ce priveşte autoturismele electrice, fie că discutăm despre anumiţi producători din Europa sau din afara Europei, fie că discutăm despre tendinţele achiziţionării acestor autoturisme. În ceea ce priveşte România, mi s-a spus că, spre exemplu, la „Rabla Plus”, după ce Ministerul Finanţelor a decis, în luna decembrie a anului trecut, înjumătăţirea voucherului pentru maşinile electrice de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, la persoane juridice merge mai bine, dar la persoanele fizice este sub aşteptările noastre”, a spus Fechet într-o conferință.

Sumele rămase necheltuite vor fi direcționate către firme, acolo und ebugetul alocat a fost deja epuizat.

Din 2025 va fi mai bine

Dar, pentru perioada 2025-2030, autoritățile au în vedere subvenţionarea leasingului operaţional pentru maşini electrice.

„Speranţa mea este aceea că vom reuşi, şi în anii viitori, să bugetăm aşa cum şi anul acesta am reuşit să bugetăm o sumă-record la „Rabla Plus”, respectiv un miliard de lei, şi nu pot decât să mă aştept să-i cheltuim. Dacă discutăm despre subvenţionarea leasingului, aceasta este o discuţie pe care am tot avut-o la minister şi abia aştept să definitivăm modalitatea în care vom finanţa în viitorul exerciţiu financiar 2025-2030. Nu cred că avem cum să nu finanţăm leasingul operaţional pentru maşinile electrice”, a spus el.

Fechet a precizat că face aceste precizări pentru a asigura „întreaga industrie, importatorii, producătorii, asociaţiile din domeniu, de disponibilitatea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor”.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a arătat recent că mașinile electrice și cele hibride aveau, în aprilie 2024, o cotă de piaţă de 23,5%, cu 11,3% mai mult decât cota deţinută de motoarele diesel.

Chiar dacă de la an la an înmatriculările de mașini hibride au crescut cu 46,8%, cele electrice au înregistrat o scădere 18,3%.

Vezi si alte articole...