miercuri, noiembrie 6, 2024

Noi date despre Dacia Bigster HYBRID 155

EconomieNoi date despre Dacia Bigster HYBRID 155
Dacia Bigster este prima mașină a grupului Renault care primește sub capotă motorul de de 1.8 litri produs de compania Horse. Astfel, Dacia Bigster HYBRID 155 va fi propulsată de un motor produs la uzina sa din Valladolid, Spania. Modelul de 1.8 litri, cu patru cilindri, va furniza o putere de până la 107 CP și este primul motor proiectat și produs integral intern de Horse de la crearea sa în iulie 2023.

Horse, parte a Horse Powertrain, care are ca acționari grupurile Renault, Geely și Aramco, a confirmat că noul său motor de 1.8 litri va echipa modelul Dacia Bigster HYBRID 155 – vârful de gamă al mărcii.

Alături de motorul Horse, grupul motopropulsor HYBRID 155 din Dacia Bigster dispune de un motor electric de 50 CP, un motor electric de pornire/generare de înaltă tensiune și o baterie de 1,4 kWh. Cutia de viteze fără ambreiaj a variantei HYBRID 155 are patru trepte pentru motorul termic și două pentru motoarele electrice.

Conform celor de la Horse, sistemul de propulsie HYBRID 155 al Dacia Bigster va avea performanțe și putere de top pe piață și va susține o capacitate de remorcare de o tonă. În ceea ce privește eficiența, modelul îmbunătățește sistemul de propulsie existent HYBRID 140 disponibil pe Dacia Jogger și Duster, oferind o reducere cu 6% a consumului de combustibil și a emisiilor. Cu HYBRID 155, noul Bigster poate rămâne în modul complet electric până la 80% din timp în oraș și poate porni întotdeauna în modul complet electric.

Vezi și Renault are succes în segmentul mașinilor hibride

Horse Powertrain Limited a fost înființată pe 31 mai 2024 de Renault Group și Geely (Zhejiang Geely Holding Group și Geely Automobile Holdings Limited) și are sediul la Londra, în Regatul Unit.

Horse Powertrain va dezvolta toate tipurile de soluții de propulsie – full hybrid și plug-in hybrid cu autonomie mare, precum și motoare termice cu combustibili alternativi, cum ar fi etanol, metanol, GPL, GNC, hidrogen etc. și poate produce circa cinci milioane de grupuri motopropulsoare pe an. Producătorul de motoare și transmisii are deja nouă clienți industriali – prinre care Renault Group, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan și Mitsubishi Motors Company – cu prezență în 130 de țări.

Vezi si alte articole...